Inlägg från: bebbe2005 |Visa alla inlägg
  • bebbe2005

Midsommargänget III

Hej igen!
    läste precis att de snart stänger ner gamla FL:

"Gamla FL ska, enligt plan, stängas ner i slutet av mars - alltså nästa vecka.

Redax har inte sagt hur de ska göra men har du inte uppgraderat den dagen gamla FL stängs lär du hamna på en "uppgradera dig nu" sida så att dagbok och annat kan konverteras till det nya formatet. Inställningar från gamla behålls till nya."

Har ni uppgraderat? det har inte jag...

rally - trist med jobbet, men du kan ju glädjas över molvärk o dyl!! Illamaende pa intagande?! Nä, skämtar - du kommer saklart ha en lika stralande, bortskämd graviditet som jag hittills har fatt uppleva och flinxan gick igenom fran början till slut

• bebbe2005

Ja just det - en sak till!

Nagon av er mammor som köpt spjälsäng pa IKEA?!?

Viktigt! IKEA återkallar sängbotten till spjälsängarna TASSA och SNIGLAR, se mer info pa hemsidan!

• bebbe2005

har spanat lite pa hur detta med uppgraderingen fungerar och savitt jag har förstatt det sa förändras ingenting - det är endast plustjänster som kostar extra (och det är tjänster som hittills INTE finns pa FL, sa jag tror vi alla skulle klara oss gott utan att behöva betala). Vad som irriterar mig är dock att det inte finns info nagonstans pa denna eller nya sidan om
    1. vad det kostar?
    2. vad PLUS innebär?
    3. när de växlar exakt? borde de ju veta knappt en vecka innan (infon jag klippte in ovan är skriven av en av moderatorerna, sa hon bör ju i alla fall veta)
    eftersom man ibland far reklam i sin inbox, skulle de ju gott kunna skicka ett infomail till alla ocksa, eller hur?
    4. faller saklart ocksa för grupptrycket - och skulle sakna er och min gravkalender lite ocksa, rätt kul att halla sig själv uppdaterad...

• bebbe2005

Pricken, härligt att slippa jobba! Här i Tyskland far man endast jobba till 6 veckor innan BF, sa det skulle vara ungefär nu om du bott här, eller hur?

• bebbe2005

ja, det var där jag hittade infon, men mer info finns inte i den traden heller, dessvärre...

• bebbe2005

ingen aning - men de är ju rätt "sjuka" av sig här sjukskrivs folk för ingenting. Under mina 5 arbetsar här sa har 4 (nära) kollegor varit gravida. av dem var 3 sjukskrivna 6 veckor i början av graviditeten och sedan jobbade de pa halvtid fr.o.m. v20, för det var saaa ansträngande... mmm, visst, jag verkar ju hittills ha en lätt graviditet och hoppas saklart att det förblir sa, men träffade dessa även under deras sjukskrivningsperioder och vada, sjuk? de tyckte endast det var skönt att slippa jobba, fast det vagade ju inte alla erkänna, men de sag hur friska ut som helst och kunde röra sig obehindrat (inga foglossningshistorier, direkt!)

Hur som helst, vet faktiskt inte den egentliga orsaken..det har att göra med att man ska kunna ta det lugnt och förbereda sig pa nya situationen och inte överbelasta sig... mycket vänligt men man kan uttryckligen be om att fa jobba längre (men personligen skulle jag inte vilja det, när det inte är nagon som helst skillnad ekonomiskt)... efter födelsen far man dock 8 veckors betalt, därefter far man 0 kr i manaden (finns inte föräldrapenning som därhemma, endast barnbidrag och ekonomiskt hjälp (men endast om man som familj känner mindre än 16000 euro per ar (och vi känner ju över det...))) - sa da kan det ju bli lite tight, visserligen hamnar man i en bättre skatteklass och betalar mycket mindre i skatt ju fler barn man har! sa fördelar och nackdelar!

• bebbe2005

jag var nog visserligen utloggad i nagra minuter - FL-sidorna kraschar för mig sisadär 1 gg/timmen för tillfället - vet inte varför. har lika manga(!) sidor öppna som vanligt!

Inann jag nu själv uppgraderar mig, maste man spara alla sina anteckningar nagonstans först, eller kommer allt med automatiskt?

• bebbe2005

har nu "blockat" nagra av sidorna i nya (uppdaterat mig) - kan ni ända se min gravkalender?

OZ - sorry, du var för snabb! Nästa blir dock 1200! (endast ogravade far titta!)

• bebbe2005

Oops - skrev fel förut - SORRY! Det var ju surfergirl som var för snabbt ute...

men tydligen blev OZ lite nyfiken... för
    Du knep 1200!!! Sa OZ är definitivt gravad innan min besökslogg nar 1300!! Vad kul!!!!

Men surfer, jag tror du är det ocksa, för du är snabb

• bebbe2005

Ja, nu ser jag att plustjänsten bl.a. erbjuder att man kan välja, vilka som far läsa vad - alltsa funktionen "vänner" i gamla FL - sa som nagon moderator sade till mig, att det inte fanns nagra PLUS-tjänster i dagens FL va bullshit! Det är ju den funktionen som är bäst! jag vill inte att vem som helst ska kunna läsa mina anteckningar osv, men nu tycks det gälla alla el. ingen eller 20 sek i manaden...

Svar på tråden Midsommargänget III