Inlägg från: esther williams |Visa alla inlägg
  • esther williams

Midsommargänget III

Hallå och godmorgon. Min bebis sover I SIN SÄNG! så jag passar på att äta frukost och kolla mejl och glutta lite här. får se hur länge tomtebolyckan håller i sig.

Nu måste jag skriva ett meddelande till Surfer! Tjo!

• esther williams

Bra jobbat Flinx!
    Då sprang vi kanske om varann på både IKEA och babybutik igår? Jag var på IKEA Bäckbol (babeiskudde + lampa) och på Babyhörnan (babysitter, för övrigt en succé!).

• esther williams

And nu vaknar barnet. Äsch, jag som skulle hunnit vika tvätt också. Nåja, ajöss med ambitionerna var det ju. TV-soffan, here we come!

FlexFlinx = FlaxFlinx!

Ha en skön dag, tjejer!

• esther williams

Hallå på er alla sköna damer,
    jag har inget särskilt att säga, skriver bara en liten trudelutt för att visa att jag varit inne och vänt, kul att läsa om resplaner och middagar och lägenheter och vin (vin, åh, vin... jag drack ett litet glas vitt igår och kände mig vuxen för det var baske mig det godaste jag druckit på minst ett år, jag som alltid varit en rödtjutare innan) men mindre kul med jobbtrassel och kriser föstås.

Hoppas ni är ute i en helhärlig helg nu och att jag lyckas träffa rätt tid (när alla är här) en annan dag. Nu ska lillbebben och jag ut på utflykt minsann. Tjohej och ajö!

• esther williams

Det var som tusan, har både HG och tant skaffat nya hem! Ett GRATTIS är väl på sin plats!

Jag blir just nu utstirrad av lilltjejen, hon pausar bara för att gäspa emellanåt. När jag bytte på henne förut blev hon helt kär i duschdraperistången och smajlade som sjutton, dagens roligaste grej var hittills alltså en vit metallpinne i taket, morsan får känna sig brädad...

• esther williams

Flinx, du är så energisk! Fast längtar efter träning gör till och med jag, som annars brukar vara alldeles för lat för att få byggt några muskler eller få bränt några kalorier. Nu, när snömodden regerat ett tag och långpromenader liksom inte varit att tänka på, känns det som att ett svängigt aerobicspass faktiskt skulle vara riktigt skönt.

Och som svar på frågan från igår, också jag har varit på efterkontroll, inklusive gynkoll. Det där värdet du fick HG, vad var det? Jag pratade mest ut om förlossningen i trekvart, sen tog gynkollen en kvart ungefär. Jag klarade kniptestet, tack för det!, och fick veta att snittärret kommer stanna där det är all my life, så var det med det. Har väl känts lite stumt därnere möjligen men nu tycker jag allt att jag är som vanligt igen. Bestämde i samråd men BM att kopparspiral var grejen hela dan och den ska jag få nästa vecka. Tjo!

Lycka till med frillan, Tanten!

• esther williams

Scwester Ester fikar gärna. Får man beställa bättre väder till dess?

Ska tyvärr ut på stan idag, trots skräpvädret. Blir att ta spårvagnen fast jag inte ska långt.

• esther williams

Å, jag har varit i nordstan (eg. bara åhléns) just o det var ett helsike att ta sig dit! jag mitt nöt tänkte att jag bara skulle gå till och från spårvagnen, dvs bara några hundra meter men föga hade jag räknat med 15 cm djup slask PÅ isbana i nedförsbacke på väg dit och spårvagnsstopp så jag fick släpa mig och vagn fram en hållplats. uäk!

Svar på tråden Midsommargänget III