Inlägg från: esther williams |Visa alla inlägg
  • esther williams

Midsommargänget III

Hallå och hej. Här är en som känner igen sig i HG:s ståry, fast med lite andra detaljer. Mina tuttar blöder inte, t ex, men de läcker konstant. Häromdan var grannar, inga vi känner väl men som är bekanta med svärmor, på besök och lämnade present. Vi satt o pratade käckt i tio minuter si sådär och jag ansträngde ordentligt mig för att vara snäll och trevllig och inte den surmupp jag kände mig som. När vi reser oss för att de ska gå får jag se att jag fått en inte helt diskret tefatsstor mjölkfläck fram på den gröna tröjan så jag tar en kofta över för att liksom inte skylta med joxet. Kommenterar det hela när grannarna gått och då meddelar maken att jag minsan suttit med den där fläcken HELA tiden som de varit där. TAck för den liksom. Han sa inget för att inte genera... jovisst, det gick ju bra...

FAst nu låter det som om det är utseendet som är jobbigt men det är inte det, det är bara det att när saker känns jobbiga och man som HG skriver är rätt ensam och så tittar man upp när man går förbi en spegel och ser ett RAS...

Men. Just nu har jag det ganska mysigt. Lilltjejen har haft en solskensförmiddag när hon skrattat och gurglat och har varit hur skön o mysig som helst o nu ska vi klä oss o gå några ärenden.

• esther williams

Hej igen såhär på kvällskvisten.

Vad roligt, Elin, med ultraljudet, och gud så bra att det fick ta lite tid! Och lustigt hur det blir 100 gånger så spännande det där med vilket kön det är när man vet att ni vet...! Hoppas att du, dvs ditt nick-jag, skvallrar för oss snart!

Och så vill jag bara skjuta in en liten grej från tidigare idag, mest till HG: jag hade alldeles för brått när jag skrev och klumpade ihop saker och loggade ur och sprang till bebis som vaknade och SEN kom jag att tänka på att det kunde se ut som om jag försökte jämföra mina mjölkfläckar med det som du skrev om hur det inte BARA är underbart att få barn. Det var inte meningen, förlåt om det såg så ut.

Jag fick frågan idag av en tjej jag känner halvbra om det var som jag tänkt mig att få barn. Och jag svarade "både ock". Genom systrar och kompisar har jag fått förstå att det kan vara ordentligt jobbigt i början, men med mys och lite lite skimmer emellanåt. Vad jag inte var beredd på var att dagarna skulle försvinna så fort, och att man skulle sitta här i soffan/sängen och säga "oj, är det fredag nu igen, och jag som inte gjort nånting alls". Att det skulle bli så mycket vardag och så lite "nu ser jag att hon utvecklas". Och jag trodde inte heller att jag skulle bli så stressad över att inte veta om jag ger mitt barn tillräckligt av mat/kärlek/stimulans.
    Och så trodde jag nog att jag skulle kunna ta det med mera ro att bara laffa omkring i tofflor och säckiga mysbrallor ett tag.
    Det här är bara en detalj men jag tror faktiskt att jag måste skippa teven på dagarna ett tag. Dagtidssåpor lyfter inte direkt ens intellektuella självkänsla, om man nu nånsin haft nån sån. Mejla och hänga här är svårt när man inte vet hur nästa fem minuter, ens nästa minut av ens dag ska vara. Nån annan bestämmer ju liksom hela tiden. Kanske dags att försöka läsa istället. Får väl i och för sig ta lättlästa böcker då, nu när hjärnan segar. Stor stil.
    Tills våren kommer. Våååååååååååååren! Kan man längta mera?

Gonatt gonatt!

• esther williams

Listiga OS-herrar!
    Kanske ska man senarelägga sitt tevestopp till efter OS... och bli en sportnörd istället. hm. tål att tänkas på. I vanliga fall är det i stort sett bara konståkning och möjligen nån stor landskamp i fotboll som kan få mig engagerad. Och lite lite skidåkning emellanåt. Störtlopp och sånt. Så, varför inte?

Plutten har somnat men kommer strax vakna till när jag ska packa in henne i overall och mössa. Lustigt nog brukar hon somna plakat så fort man drar igen dragkedjan på overallen. Kanske är det urmysigt att bli ett litet paket sådär. Eller så vet hon att nu blir det vagnåk av. Eller så blir hon störtsömnig av värmen... Vem vet?

Pricken sin retsticka - det låter alldeles för jäkla underbart! Ha så gott i värmen!

• esther williams

surfur: jodå, isprinsessa light (inte så att jag var särskilt lätt, utan alltså att jag inte var särskilt bra). några åttor har man nog åkt i sina dar i alla fall.
    Å, jag är avis på dig som gluttar klänningar. Fast jag fick nog min beskärda del av planering för ett år sedan. Men näe, har ingen erfarenhet av Svahns, jag surfade mest på diverse amerikanska siter och drömde om megabröllop och minibröllop. Så blev det nåt eget mittimellan. kolla modernbride.com t ex, om inspirationen skulle tryta.

HG, nä jag vet, det är svårt med bläddrandet och även svårt att man alltid är mitt i kapitlet när man måste bryta/byta. Tog mig igenom en deckare i förra veckan och det fick mig i alla fall att känna mig lite närmre mitt vanliga jag.
    Jag har också en hög med inrednings- och vad-heter-det... livsstilsmagasin? (Femina, Damernas etc) från förra året bredvid sängen men jag bläddrade sönder dem (bildligt talat) där i november-december när jag inte orkade läsa annat. Man kan ju i och för sig låna en hög tidningar på stadsbiblan. Eller kosta på sig några nya färska, glansiga...

Låter som ett duktigt MVC-ställe Elin.
    Fast är det bara jag som tycker att såna där samtalsgrupper är lite läbbiga? Jag är alltid hon som sitter längst bort och som säger nåt sist av alla. Det lustiga är att maken är likadan. Vi var helnojjiga båda två inför föräldragruppen men sen var det helt okej i alla fall, bortsett från sista gången då man skulle prata relationer, tjejer för sig och killar för sig. Uä!

Å. Medium. nu. gonatt!

• esther williams

Jag fastnade helt på Surfers skolänk. Ååååååååh vad jag längtar till torra gator och nätta skor. Jag äääääääälskar fina skor! Tyvärr brukar ekonomin INTE älska fina skor riktigt lika mycket men nu sitter jag inne på ett fett presentkort hos lyx-fin-sko-affären-hela-dan (maken vet också att jag äääääälskar fina skor...) och väntar bara tills de har fått in allt för våren. Sen ska jag dit och prova prova prova!

Gud så spännande med klänningen. Lova oss exklusivt bildmaterial Surf! Och jädrars vad effektiv du var, bra jobbat!
    När det gällde inspirationssiten jag tipsade om så glöm inte kolla deras systersidor: brides.com och elegantbride.com och inte minst deras "real brides" - fotoreportage från hundratals flådiga bryllop! Jag spenderade en och annan kväll med datorn i knät!

• esther williams

Skönt att Timisen är här (och där) och ställer i ordning lite! Och det är BARA fakta och ingen sarkasm.

Vi kanske kan öva in några körlåtar till Surfurs bryllop, eller vad säger ni andra? Femton gastande donnor i megahöga klackar och kortkort som går loss totalt. Inte?

Jag tror att jag är glad att ni är förvånade över mina amerikanska bröllopssiter. Tack! Jag såg dem lite som glassiga tidskrifter ungefär och blev en smula beroende under mitt halvår av bröllopsplanerande. Men OBS! jag är botad nu!
    Och Esther likes Surfur tillbaka!

Jag har fortfarande inte fått klarhet i vad jag får i föräldrapenning. Kan bli alltifrån lägsta lägsta basbeloppet till en hyfsad slant baserad på min lön under hösten. Vem vet? Jag törs inte räkna med nåt.
    Skickade in de pappren i början av december men sen var det jul = försäkringskassan halkade efter och sen i mitten av januari kom ett brev om att de behövde komplettering på några siffror = ytterligare fördröjning. Tur att jag hade buffrat lite under hösten. Så... klokt att avvakta, Flinx, även om ditt ärende säkert är bra mycket enklare än mitt (som har typ hundra intyg).

• esther williams

Nu kommer svärmor strax hit med nybakta kanelbullar. Maken kommenterade kallt: "nu har hon börjat ställa sig och baka bullar för att ha en anledning att komma hit och titta på bebisen". Happ, så kan det vara i världen ibland!

Nu sätter också jag på kaffe!

• esther williams

Surfer: Tvärtom alltså, svärmor kollar på bebisen jämt. Hon äääääääälskar bebisen! Det är det riktigt stora i hennes liv just nu. Maken menade att hon kollar på bebisen så ofta att hon nu får hitta på nya anledningar att komma hit. Häromveckan erbjöd hon sig att stryka vår tvätt. Nu var det nybakta bullar. Allt för att få hänga med bebisen liksom. Jag tror att hon är lite rädd att tränga sig på helt enkelt. Men jag ska tillägga att vi umgås mycket, mer än vad nån annan jag känner umgås med sina svärpäron, vi äter t ex middag där typ två gånger i veckan. Svärmor är snäll och dessutom väldigt försiktig med att klampa på så jag är helnöjd. Våra barn kommer nog hänga rätt mycket med sin farmor så jag är bara glad och tacksam att vi går bra ihop. Och så bakar hon goda bullar!

Elin, jag håller med HG: var kräsen, men var det diskret! Det är jätteskönt att få kläder till bebisen men av det ärvda har jag velat använda kanske 25% - fast det har varit helt tillräckligt!

Insåg just att jag har bröstmjölksstänk på glasögonen. Undrar om det betyder att jag kvalar in i gruppen "har rikligt med mjölk"?

• esther williams

Morotssoppa, det hade jag glömt bort, det är ju supergott! Något för morgondagen tror jag.
    Och det finns en med sötpotatis och kikärter också som är super! Hm. är jag hungrig igen?

Svar på tråden Midsommargänget III