Inlägg från: esther williams |Visa alla inlägg
  • esther williams

Jaså, här bantas det!

Själv har jag inte riktigt lyckats komma igång med kom-i-form-satsningen och har nog en tio cm kvar innan jag kan knäppa mina gamla vanliga jeans, gylfglipan är i alla fall så stor. Men vissa brallor får jag i alla fall upp över rumpan nu...
    Att träffa HG och Flinx var inte direkt uppmuntrande, Flinx verkar mer i form i tionde månaden än vad jag nånsin varit och om HG alls hade nåt extra fett under graviditeten såg det ut att ha försvunnit på studs. Tror inte att principen 9 månader upp - 9 månader ner går att applicera på någon av dem.
    Själv siktar jag på 9 månader upp - 6 månader ner, för till sommaren ska extrahullet vara utbytt mot spänniga muskler minsann! Tror på vårens långa promenader. Kom, sol och värme, kom!

• esther williams

Vi är nyss hemkomna från tant doktorn (inte tantdoktorn utan bebisdoktorn). "Lilla" tjejen väger nu 6150 gram och är 59 cm lång. Väldigt fin bebis, sa doktorn, och då svarade gullungen med ett joller! Modern (jag) och fadern stod bredvid och var mäkta stolta!

• esther williams

Gomårron!
    Försöker bestämma mig för om jag ska gå och lägga mig igen och sova nästa pass med bebisen (hon ligger just nu och snackar med en tyggroda och kommer nog somna när som helst) eller om jag ska ta vara på tiden och stanna uppe. Har haft en ganska bra natt, det är därför jag ens funderar på det...

Flinx: du jobbar visst vidare mot allt lägre odds! hur många dar är det nu kvar tills de plockar ut den? (/sätter igång det) 10? Måste kolla din kalender.

Anemone! Vad kul att se dig! Åh vad spännande med sådana jobbresor! Hoppas få höra mer!

Vi har en liten liten vårglutt på köksbordet: en krokus som idag hade börjat visa lite blåa blommor. Oj vad jag lääääääääääääääängtar efter krokusbackar och jeansjackevärme!

• esther williams

Anemone: Dölja? Lite längre skulle jag tro, om man jobbar lite på det, men det beror väl på vilken fysik man har, och inte minst vilken klädstil. Tantens kollegor t ex blev ju misstänksamma när hon bytte till långkofta och så, var det inte så Tanten?
    Du kanske strategiskt får byta till bylsigt och lager på lager redan nu...

Stackare dig, blä för att behöva vänta av sådana skäl som chefer och pengar!

• esther williams

Tant, jag har tänkt att fråga men inte haft tillfälle: hur har det gått med din allergi. Har för mig att du var orolig för hur du skulle klara dig utan medicin. Visst var det du? Eller är det bara vår/sommar som det är jobbigt?
    Nu har mina överkänslighetsgrejer (nys och kli) kommit tillbaka men jag slapp dem helt under tiden som jag var på tjocken.

• esther williams

Hej och goddag!
    Sovande bebis = Esther kan surfa!

Flinx har ju lovat att skicka gruppsms när det händer något, fast jag skulle nog ta det med en nypa salt. Kan erkänna att när det var dags för oss var sms inte särskilt högt prioriterat - till någon!

Fasiken, Surf, att det ska vara sådär i världen, med jobb och chefer! Finns det nån chans att det bara var nåt han slängde ur sig sådär dumt, eller känns det som om det är kört med jobbchansen?

Ost som är så gott. Jädrars vad det lockade! Vid kriser körde jag gratinerat eller i sås, det funkade bra för mig.

• esther williams

Shit pomfritt ni är roliga hela systraskapet!

jag sydde en amningskudde igår kväll, i brist på kul teveprogram, men jag kunde ju suttit här istället, det hade varit mycket mer underhållande!

Svar på tråden Midsommargänget III