Inlägg från: Anemone |Visa alla inlägg
  • Anemone

Midsommargänget III

Hallååååååå chix! Här har ni puman som gått och grävt ner sig. Jäkligt najs att se att ni lever och har det bra! Livet rullar på liksom.

Själv hade jag en helt underbar resa till Madagaskar i januari och håller som bäst på att förbereda mig för att sticka till Costa Rica om ett par veckor. Alla funderingar på barn är lagda på hyllan - och där lär de väl ligga ett år till pga min jobbsituation.

Nu ska jag på spinning. Jag hoppas verkligen att jag ska hinna hänga lite grann här framöver. Jag vill ju veta mer om hur ni har det. Tusen kramar på er allihop!

• Anemone

Hej igen!

Flodisen - det är kådis som gäller för oss. Piller är bara att glömma. Man vill ju vilja ha sex, om man säger så. Jag trodde att spiral bara var aktuellt om man redan fött barn. Har jag fel? I så fall ska jag omedelbart kolla upp den möjligheten. Annars tycker jag att vi har det lite vardagstrist i sängen för närvarande.

Munter - man kan nog sammanfatta mina senaste månader med ett ord. Jobb. Rätt kul i och för sig. Jag har fått ur mig några artiklar och det känns som om det rullar på. Madagaskar var ju förstås en höjdpunkt. Rätt tufft att jobba ute i värmen hela dagarna och rätt mycket långa vandringar. De flesta av mina kollegor var rätt sjuka i magen en stor del av tiden så det var förstås extra tungt för dem. Jag hade gärna stannat en månad till...
    Och så har jag blivit faster till en söt liten tjej.

TV-sport? Nej tack!

Morgonpigg? Ja tyvärr. Man är lite av ett UFO om man vaknar tidigt. I morse var jag uppe kl 6 och gick på yoga vid 7.

• Anemone

Rally - visst! Fika vore mysigt, och så kanske jag kunde få en liten resumé över senaste månadernas händelser. När har du tid?

• Anemone

I morgon vid lunch eller kl 17 skulle funka för mig. Fast egentligen föredrar jag nog efter jobbet.
    På torsdag kväll ska vi nog brygga öl, så då skulle det få bli vid lunchtid.

Någon mer som vill haka på?

• Anemone

Det vore jättekul att ses OZ! Nu ska jag kila upp till labbet, men jag kikar in senare.

• Anemone

Lunch torsdag är bättre än onsdag för mig. Kommer inte in på andra stället.

• Anemone

Ja, nu blev det kallt igen. En tidig vår hade ju inte suttit fel.

Kul att Binky dyker upp!

Munter - pärlhyacinter låter supermysigt! Snacka om vårkänslor. Hur har du planterat dem?

Oz & Rally - tisdag funkar inte för mig heller.

• Anemone

Gud vad ni är husliga! Tulpaner! Jag kanske skulle börja ett nytt liv och försöka få lite fint i vårat råttbo.

• Anemone

Om det är en sak min häck inte behöver så är det kanelbullar. Tyvärr. Men ni gravvosar får väl unna er ett dussin eller två. Det är ni värda!

• Anemone

Hur länge skulle ni säga att man kan dölja en graviditet? I bästa fall tre månader? I så fall är det ett år tills vi kan sätta igång. Då har jag haft lön i nio månader, så det ska inte vara några problem att få någotsånär OK föräldrapenning. Dessutom riskerar jag inte att min (kvinnliga) chef inte förlänger min anställning efter ett år. Om hon visste att jag var med barn skulle hon inte tveka ett ögonblick att peta ut mig. Bitch!
    Det trista är ju att jag vet att det kommer att ta tiiid att få till det.

Svar på tråden Midsommargänget III