Inlägg från: OZgirl |Visa alla inlägg
  • OZgirl

Midsommargänget III

HG, jag är ensam inatt av samma anledning som du!
    Jag har svårt att komma till ro de nätterna och sover rätt dåligt också, så jag kan vara lite superwoman sådär när maken inte är hemma. När han är hemma är det sällan jag är effektiv, då försoffar jag gärna!

Checklist:
    Klart: kolla om det går att träna innan jobbet och lägg isf fram träningsgrejor; töm diskmaskinen och stoppa in den skitiga disken; dammsug litegrann uppe; ta upp allt som ligger på köksbordet; ta fram lax till middagen imorron; se till att jobbväskan är färdig att bara ta med sig.
    Oklart: packa lunch till morgondagen; ev sätta igång en tvättmaskin med handdukar som jag kan tumla imorron bitti när jag går...

John Blund, here I come!

• OZgirl

Äh, blev inga handdukar igår. Får ta dem ikväll istället! Vi har en sån himla bra tvättmaskin som man kan ställa in en timer på, så att den är klar lagom tills man vaknar. Praktiskt!

Ska till sjukgymnasten idag då whiplashen har gjort ont sen mf. Får se om han kan justera mig så att det lättar lite, jag har haft huvudvärk i en vecka nu. Det är svårt att känna sig kåt och kelen när allt bara gör ontontont, men utan pippande blir det inga bebisar... så vi får försöka ändå helt enkelt. Tror att ÄL är på ingång, det hugger som fan i livmodertrakten. Det är en finess kroppen har börjat med sen mf - hade gärna varit utan!

• OZgirl

Ja, det är nog dels spändheten (?) i kroppen, men dels också att kroppen kände igen reaktionerna på chock och sorg och smärta som i sig var likadana som när jag var med om olyckan. Det låter rätt flummigt, men jag är övertygad om att kroppen har känslominnen och att den reagerar på samma sätt om den upplever samma känslor.

Men jag har inte varit hos sjukgymnasten sen 2002 såg han i sin journal, så jag är jättestolt! Om jag kan klara mig med att gå på 5-10 behandlingar var 4:e år så är det ju kanonbra! Däremot vet jag inte riktigt hur kroppen kommer reagera på en graviditet och den ökade belastning som det medför. Vissa mår piss, andra mår jättebra, sa sjukgymnasten när jag frågade. Så vi får se, jag hoppas falla i jättebra-kategorin!

• OZgirl

Munter, vad är du på för dag då?

• OZgirl

Shit! Vita huset! Fanfanfan, jag missade det - det är den enda serie vi följer med. Skit, nu måste jag hitta igen när reprisen går så att jag kan titta på den. Eller är det inte repriser på den?

Vi tittade på curling istället... inte fy skam det heller

• OZgirl

God morgon, btw, och kärleksfull allahjärtansdag! Maken jobbar ikväll/natt så det blir lugnt för min del, ska äta middag och krypa upp i soffan med herrar Jihde och Rippe...

• OZgirl

Jag har skickat ett kort till honom, men det är allt. Han är ju inte hemma han heller! Så jag kanske köper en knippe tulpaner till köksbordet bara för att det ska bli vår snart.

Jag älskar tulpaner!

• OZgirl

Hej Timisen!

Det är kul att se dig, vare sig det är gravrelaterat eller bara vanligt blaj som vi andra skriver!

Kram på dig!

• OZgirl

Grattis bebbe till outning, skönt också att din chef är med på banan om att du vill komma tillbaks efter mammaledighet - det verkar inte vara självklart i det landet?

Timisen, inga plus utan fick mens sista dan i Brazil. Suger fett. Men men, vi jobbar på!

Vita Huset känns verkligen inte amerikansk! Att den utspelar sig där fattar ju alla (duh) men den är precis som Timisen skriver så långt från traditionell amerikansk serie som det går!

Yay! 2 guld till Sverige! Björn Lind är en riktig hottie... mmmm...

CM kanske fortfarande åker tåg mellan Gbg - Sthlm? Hoppas nån har hunnit sticka åt henne en macka på vägen!

Svar på tråden Midsommargänget III