Midsommargänget III
Serotonin är en signalsubstans som fung lugnande o ger belöningskänslor. För mkt serotonin är inte heller bra; kan skapa tvångssyndrom, tics och schizofreni...
Serotonin är en signalsubstans som fung lugnande o ger belöningskänslor. För mkt serotonin är inte heller bra; kan skapa tvångssyndrom, tics och schizofreni...
Lyckopiller ger extra serotonin (bl a). De finns många som permanent äter lyckopiller pga att deras läkare ordinerat såna resten av livet eftersom de prod för lite serotonin själva...alltid ifrågasatt det; när man är deppig har man låg serotoninhalt ung som att man har hög halt endorfiner när man är förälskad...alltså borde man gm tillfällig boost + terapi kunna må bättre o klara sig utan lyckopiller som ju gör en svettig, fet och seg...vilket ju i sig skulle få vem som helst olycklig om man inte var för bedövad för att fatta sambandet...
Men timisen är ute på MYCKET tunn is nu...hon ser fiskarna under grillorna...
Jag är MYCKET negativt inställd till lyckopiller och ser de stackarna som äter dem som försökskaniner i ett samhälle med för lite kärlek och för dyr terapi...
Please kill me...
Men faan stå då inte så nära!
Jag får väl helt enkelt slänga i mig pillren själv så jag vet vad jag snackar om!!!
En läkare skickar recept till sina stammisar och låter dem betala in på hans frus konto, givetvis utan att han träffar patienterna, det har pågått i åratal med god knows how many...
Önskar nästan jag kunde skriva att han är en skum liten kvacksalvare med mottagning i en källare bakom Rinkebys t-bana men han är en av landets mest kända och respekterade på området o håller t o m föreläsningar i ämnet. (Vet iof inte om han har flera mottagningar... )
Men timisen tror det finns goda människor inom läkarkåren oxå!
Ta ut den toca!
Här gjorde man ett avslöjande som får Watergate att te sig som en fjärt i rymden och vad får man för respons av trådens snuskbullar?
Navelskåderi och choklad?
Suuuuck...tur att inte ni två styr världen!
Nu går jag o fyller på min thémugg.