Midsommargänget III
Woohoo! 1-0! Heja Alfie!
Woohoo! 1-0! Heja Alfie!
Mårning!
Har dietat i förra veckan och mistat 3 cm på midjan, 3 cm på röva och drygt 2,5 kg i vikt! Åkej, det är mest vätska - men ändå! Mer sånt! Så vi jobbar vidare den här veckan med, det finns en del att ta av om man säger så...
Annars var det en skön helg, softat i soffan och kollat OS hela långa dagarna. Slumrat till när det har varit läge och mest bara fjösat runt. Najs!
Ngn som har nåra njuus på Flinx?
Ja, vi (och alla andra i hela världen tydligen) kör GI nu... den verkar mest logisk, rent vetenskapligt sett. Och so far so good!
Tacketack för alla grattisar! Det svåra för mig är att hänga i, att inte ge upp och nöja mig. Och den där jävla fettisdan nästa vecka blir en stor utmaning! Men men, skam den som ger sig.
Men tänk såhär Munter: Oh, nu kan jag få en sån där fin glittrig rosa bettskena för prinsessor! Vilken tur jag har! Det är i alla fall så långt till våren att det inte är nån vits att tjacka pupper redan...
Elin, blir snarare piggare utan kolisar, den där paltkoman som brukar inträda efter lunch har hittills uteblivit. Och jag är inte så sötsugen längre, och jag känner mig inte vrålhungrig så ofta heller. Mycket intressant!
Tanten! Mörk choklad är GI-nyttigt! Och nötter, jag käkar fågelfrö för glatta livet (rostade saltade solrosfrön). Grönsaksstavar med dipp kanske? Fast det är ju inte glass, det är det inte...
Bebbe, är du i v11 nu då eller? Har du vul:at (gör du det lika ofta som Toca?) än?
Ingen medalj till Freddan
Ingen medalj för Anja
Anemone - kul att se dig, om än bara för en kortis!
Hella - skit i AW! Jag gillar inte såna där "du-SKA-göra-si-du-SKA-göra-så"-Hitler-wannabees. Dessutom tror jag att jag har läst att barndoktorgurun Hugo Lagercrantz inte håller med henne, så ta henne med en stor nypa salt (typ ett kilo).
Vi träffade en bebis igår och mamma där hade inte fått amningen att funka och körde ersättning. I början sov grabben ingenting, eftersom han var hungrig jämt (när de fortfarande försökte amma), men efter att de gick över på ersättning sover han från 23 till 7 eller 8 på mornarna.
Och du - det är inget misslyckande att sluta amma om det inte funkar! Antar att AW säger det (jäkla mjölkko)? Funkar det inte så funkar det inte, så är det bara.
Elin - tittar du på OS? Jag tittade på Damkronorna igår och tycker att den lilla söta målvakten, Kim Martín, och du är himla lika! Att du var så bra på hockey hade jag ingen aning om
Bebisen igår var supersöt! 7 v snart, vägde 3,9 när han kom och 5,4 igår. Ett glatt och tyst barn, han log och tittade mest. Grannarna över vägen blev föräldrar några dagar in på det nya året, ett trevligt par. Kul för dem!
Börja i tid, Munter, så att du kan träna in dig! Börja med att ställa väckarklockan på 9 imorgon OCH SE TILL ATT KOMMA I SÄNG I TID! Morgonen efter testar du med att ställa den på 8:30 osv osv. Och gå upp då! Ät frukost och läs tidningen, sen kan du fortsätta din dag som den vanligen ser ut.
Det är det enda sättet jag kan tänka mig att klara det själv. Lycka till!
Hallå där Tant! JAG vaknar tidigt på helgerna! Hrmf *fnyser*
Munter, så rart av din sambo! Sånt därnt får mig att böla.
HG, skönt att du fått sova inatt. Jag gillar tönten från Örebro (mest för dialekten), så jag tycker namnet rockar!