Inlägg från: ElinPeelin |Visa alla inlägg
  • ElinPeelin

Midsommargänget III

det är väl en sån dag när allt känns jobbigt o hormonerna gör det VÄRRE än vad det är helt enkelt.

Jag vet att det finns tårta i kylen här på jobbet, så jag funderar på att ta en bit och frossa, men då ser jag dendär Dietisten framför mig, som säger: "man kan unna sig något gott, EN gång per vecka" öööööööööööööööhhhhhhhhhhh

• ElinPeelin

kanske ska klyfta upp min apelsin istället, och ta tårtan i eftermiddag istället...

• ElinPeelin

snart är det lunch och idag hade jag tänkt äta rödspätta och kokt potatis *MUMS*

känner att jag breifar er om väldigt ointressanta saker, men jag försöker fördriva tiden för mig själv just nu...

• ElinPeelin

hmmm det var jag som skrev inlägget som blev lite anonymt... konstigt...

• ElinPeelin

inte ätit tårta ännu, blir till eftermiddagsfikat kanske?

Sambon ringde o grät (!) så det verkar smitta av sig.... *hmmm*

• ElinPeelin

idag boar jag. Tvättar mina bebiskläder (legat 33år i mammas brudkista) som jag hade när jag var liten. Vet inte om jag kommer kunna använda dom, för de är väldigt opraktiska utan knäppning i grenen, men de är otroligt nostalgiska. Känns lite lyckligt att pyssla med dom, eftersom jag känner otrolig samvaro med mamma. Hon skulle ha kvittrat och varit sååå glad (fick tårar i ögonen helt plötsligt...)

Solen skiner här oxå idag och jag undrar hur det går med Flinx... men det dröjer väl till nästa helg kanske?

kram/E

• ElinPeelin

Lasangen står i ugnen. Hem kommen från sambons syster (hysteriska familjen BTW) och fick med oss en stoooor kasse med spädbarnskläder. En del skräp, men jag vågade inte vara kräsen när hon såg på, så jag sorterar en extra gång innan de åker in i tvätten.

• ElinPeelin

köpte en väska idag som jag hade tänkt ha som skötväska sen till sommaren, det blev en camo i gråskala. Ett riktigt fynd, 99kr!

Svar på tråden Midsommargänget III