Midsommargänget III
imorgon börjar min vikare jobba hos oss, jag är lite nervös, för jag vill inte att hon ska vara "för bra"...
imorgon börjar min vikare jobba hos oss, jag är lite nervös, för jag vill inte att hon ska vara "för bra"...
Nu är det mesta av måndagen över och jag är hemma igen efter jobbet.
Hade förhoppningar både på Rally och Munter, men blähhh va besviken jag blir
Vi står i IVFkön till Huddinge, och det verkar rulla framåt där, för vi har fått 2-3 brev redan där dom frågar hur läget är och under vilka omständigheter man kan komma dit. Vi har fyllt i att vi är gravida men att vi inte avskrivs för än barnet är fött. Det verkar vara vanligt för vi fick brev i julas att dom hade avbokningar hela tiden och att det går snabbt fram ändå i kön. -Så om det gick så skulle jag överlåta vår plats i kön! Men Rally, be dom skicka in en remiss, så ni står där i allafall, för väntetiden är ca 16-18månader på Huddinge.
Ska äta middag, blir stuvade makaroner och falukorv. Husmanskost för hela slanten.
hej prickis, hur har ni haft det?
fuck, jag va utloggad när jag gick in hos dig pricken!
ähh, jag tror Tanten tjuvnöp platsen, eller hur?
vadhar hänt? tittar ni på OS???
Jag somnade 20,00 igår så jag har varit däckad, såååå trött.
Ha en bra dag/E
Ozzy; ring och tacka för inbjudan och berätta vad som har hänt och förklara att det känns jobbigt. Jag tror att dom har ALL förståelse, och att det kan vara skönt för dig att berätta.
Sorg är svårt ämne för många, och därför kan man inte hantera det på ett "normalt" sätt, utan det blir oftast krångligare än vad man behöver göra det. Jag har MÅNGA släktingar som FORTFARANDE inte har hört av sig ang mammas lilla "hänga sig själv" drama i somras. Men jag klandrar dom inte för det är nog värst för dom, som inte har vågat/orkat ta tag i saken.
Fick komplimang (??) här på jobbet att jag har blivit sån lugn och harmonisk och glad tjej senaste halvåret.... vet inte hur det ska tolkas från min sida. Men det DOM inte vet är att jag gråter och skriker ångest och mardrömmar när jag är hemma, men det är inget som syns här på jobbet...
Åhh, missuppfatta mig inte nu att jag vill ta udden av OZ och Munters (o Prickens) MF med min verson av sorg, jag vill bara förklara hur jag känner och jag förstår PRECIS hur ni känner när omgivningen tar förgivet att man har kommit vidare och tror att man har släppt det jobbiga och tråkiga som har hänt. Det kommer tyvärr finnas kvar i själen hela livet ut!
Nu är det dax snart för lunch och jag är VRÅL hungrig (som vanligt)
Fick förresten en "rolig" kommentar idag: "men E, har du gått upp i vikt, eller vad har hänt?" Det "roliga" är att hon verkligen menade det oxå!
nu kom FL igång igen, det verkar vara KNAS!??!
ja, Timisen, du valde rätt! Sushi skulle jag oxå välja, med BARA laxbitar!!
Toca, du går ju på VUL var och varannan vecka, så jag misstänker att du gör det för att få VULstaken i dig!!!
Nu ska vi iväg o kolla på ett beggat skötbord för badkaret. Fick en kommentar på jobbet: ska ni verkligen börja köpa grejjer redan?.....
Jag svarade bara att vi måste börja nån gång och att det är vettigt att inte ha allt kvar in i det sista....