Inlägg från: längtarefterbebis |Visa alla inlägg
  • längtarefterbebis

Clearblue & Pergotime

hoppar in här =)

använder också clearblue monitor + pergotime.
    har haft PT under ett helt år utan att något hände. gick inte på några kontroller utan jag fick bara piller utskrivna. körde enkelkur först men sen fick jag utskrivet till dubbelkur som jag körde några månader. kände att det var totalt meningslöst eftersom det inte blev något resultat. tillsist bytte jag klinik och där tog de mig verkligen på allvar. fick göra massa blodprover + spermatest på min man. fick ett krav också - att gå ner 10% av min vikt. har fått diagnosen PCO och är lite överviktig..

när jag gjort det så fick vi komma på möte och jag fick PT utsktivet igen. och har precis haft ÄL av den första dubbelkuren. min läkare trodde att det skulle lyckas bättre att få ÄL med PT nu när jag gått ner 14kg =) hade ÄL i måndags eller tisdags och har haft sex mån, tis, ons, tors.. så jag hoppas innerligt att det tar sig snart.

tycker också det är jobbigt att kissa på stickor hela tiden.. även att sexa hela tiden.. man blir inte så sugen direkt, utan gör det för att man "måste"....  har säkert gjort 1000 test detta året.. både ÄL test och gravtest.. har lurat mig själv många gånger och trott att jag varit gravid..

vi har försökt få barn i 4 år, men haft hjälp nu i snart 2 år. (först på en privatklinik 2010 och sedan 2 månader tillbaka på kvinnokliniken)

hoppas på att vi lyckas snart, för jag börjar tappa hoppet...

• längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-07-30 18:06:56 följande:
    Vad roligt. Kul att höra om era liv och vad ni också går igenom.. Vilken himla tur att ni fick riktigt proffs hjälp på andra stället. Håller alla tummar på att de lyckas inom de snaraste. =)) De vore ju vår allas dröm. Jag har väl BIM den 3-4 aug om jag räknat rätt. Har nu märkt av några djävulska pms besvär, flytningar, illamående och ömmande bröst och nedre regioner. Dock brukar vissa av dessa besvär även komma vid min mens men jag håller tummarna än även om det känns väldigt långt ifrån ett plus denna månaden.   

jag har också ont i magen, känner mig trött och blir ibland ledsen för.ingenting :( men vågar ändå inte hoppas :( men visst känns det bra att vi fick proffshjälp. har massa pergotime kvar som jag kan hämta ut även om jag hoppas på att jag slipper :) hur mycket har ni haft sex nu då under ÄL om man får fråga? :) när ska du testa dig? :)
  • längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-07-30 20:28:23 följande:
    Man hoppas men man vill ändå inte ha för stora förhoppningar, jag blir alltid så ledsen när sen väl mensen kommer.. :(  Som Elin skrev ovan, svårt att hitta ork och motivation när man inte får nånting för allt jobb man lagt ner. Vi hade faktiskt sex varje dag förutom en då vi missade och självklart var de dagen innan monitern visade ÄL, sen körde vi all in några dagar där efter.. Jag skulle vilja testa mig som imorgon, eftersom jag och min mor ska till Ullared på onsdag.. Hade så gärna velat köpa något babyplagg och komma hem med till mannen som ett avslöjande. :) Men som sagt de är säkert mensen som spökar. Annars hade jag tänkt att vänta tills iaf nästa onsdag..
    Dem besvären du beskriver har jag vid vanlig pms också, så därför kan jag inte avgöra.. 
    förstår precis vad du menar. men kan du inte testa onsdagmorgon? om det nu inte skulle vara något så kan du ju ändå köpa något babyplagg och överraska med när det väl blir något? =)  usch idag har jag verkligen ont i magen =( och mår lite illa, får se om det släpper. har ätit lite frukost nu iallafall =) lycka till om du nu testa idag/imorgon.
    Elin1985 skrev 2012-07-31 00:20:14 följande:
    Jendeas - ja att mannen är med på banan och förstår hur jobbigt det är är värt mycket. Det har känts rätt kämpigt de tre månader jag använt pergotime... Sex på beställning har tärt på förhållandet och jag föreslog att vi skulle ta en månad som den kommer. Men när han tyckte att vi skulle försöka så mkt som möjligt ändå förstod jag att jag verkligen har fullt stöd från honom nu åker jag bort till helgen, dagarna innan ÄL så blir väl svårt ändå att få till det...
    Vi har också haft sex varje dag innan ÄL men har hört nu att det inte behöver vara det bästa utan varannan istället för att det ska hinna bli nån fart i spermierna igen!
    Hoppas att det går vägen för er denna vecka och att du får köpa något från Ullared att överraska med
    Hur gamla är ni? Vi är 27 och 32 och borde ju inte ha åldern emot oss..
    vet inte om du frågade mig också. vi är 24 & 28 =) så åldern borde ju inte heller vara något problem här.. mitt problem är ju att jag har PCO.. men hoppas innerligt att det tar sig denna omgången... gick tillbaka i min "sexdagbok" och kollade. vi har i princip aldrig prickat in ÄL innan inser jag nu. vi har missat den varje månad och trott att den kommer senare, men man kan räkna ut med pergotime när man ungefär har ÄL..  4-10 dagar efter sista tabletten... men om det inte blir något nu så kommer jag ha koll på ÄL...

läste även på nätet att "Risken att få tvillingar eller fler barn, så kallad flerbörd, ökar när man behandlas med läkemedlet. Ungefär en av tio kvinnor som blivit gravida efter att ha använt Pergotime får fler än ett barn"

.. men risk.. jag skulle vilja kalla det chans istället.. hur underbart hade inte det vara - att få två på samma gång! =)
  • längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-08-01 06:40:52 följande:
    Jag har inte gjort något test, igår kväll hittade jag nått brunrött/rostfärgat i trosorna så de är väl den där förbannade mensen som är på ingång. Dock någon dag tidig men.. Jaja, de var denna månadens förhoppningar!! 

Jag har inte ställts inför de dilemmat angående alkoholen, vi är sällan iväg på fest nu för tiden. Däremot hade jag nog inte haft några problem att ta ett eller två glas.. Många gör ju de även under graviditeten så jag tror knappast att de är skadligt på de viset. Lycka till Elin.
    vad tråkigt jendeas =( börjar misstänka att det inte blev något för oss heller denna månaden... bättre lycka nästa månad, visst? =)
  • längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-08-02 10:57:02 följande:
    Slänger ut en fråga här för jag kommer inte riktigt ihåg om någon av er hade barn sedan innan eller kanske har hört talas om det via bekanta.. Men en nidblödning. När kan den komma och hur ser den ut? Jag har försökt googla mig till det, men där är väldigt många diffusa svar på detta fenomen!!
    nidblödningar kommer när ägget fäster i livmodern =) har du fått en sådan blödning då.. brukar vara ganska sparsamma.. jag har totalt tappat hoppet denna månaden..  även fast jag kissar 2-3 gånger per natt nu och det har jag aldrig gjort innan... känner mig trött och sover mycket... hatar alla dessa hormoner man stoppar i sig.. man blir ju helt förvirrad =( Gråter
  • längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-08-02 22:33:42 följande:
    Jo de har jag förstått, men enligt många forum sker de allt ifrån något dygn efter ÄL till -5 BIM vad jag kunnat läsa mig till.. De känns konstigt iaf, sammanlagt en dag med brun sparsam flytning och nu ingenting?! Känns väldigt mysko. Jävla kropp.. Man går och inbillar sig och är nästintill skengravid av allt man känner! Nej nu släpper jag detta och inväntar mens, kommer den inte så har vi lyckats annars på det igen. =)

Jag blir också helt slut av att ta pergotime, sover jätte mycket under dem dagarna. Hoppet är de sista som ska lämna människan så vi fortsätter hoppas och går det inte denna månaden så kommer de nya möjligheter nästa :) Upp med hakan vännen., 
    okej, hoppas det är en nidblödning =) idag är jag på -5bim... är så jäkla ledsen idag, vet inte varför.. är väl all denna press =( började morgonen med ett negativt test och massa, massa tårar.. detta tar verkligen knäcken på mig. =(

får man fråga hur mycket du väger jendeas? och hur lång du är? tänkte mest för bmi.. jag har ju för högt bmi för att få fortsatt hjälp på kvinnokliniken. så jag har ju vikten också att kämpa med...
    Elin1985 skrev 2012-08-03 08:11:15 följande:
    Tror att när man vill för mycket ställer hjärnan in sig tillslut att man är gravid.Kissar, trötthet, illamående, nidblödning.. Ja jag har alla symtom nästan varje månad känns det som.
    Är på väg till VUL nu... Är på dag 12 så lite tidigt egentligen. Hoppas att dom kan se något ändå!
    är nog så.. är väl delvis därför det är så svårt att få till det.. sjukt hur man kan lura sig själv =( men lycka till för dig idag =) skriv sen hur det går.

• längtarefterbebis
    Elin1985 skrev 2012-08-03 09:16:18 följande:
    Det är ju fem dagar kvar så håll ut!! Men pressen är jobbig, haft gråten i halsen hela morgonen... VUL visade ingenting och ska tillbaka på tis. Nästa månad kontrastultraljud för att se hur gå vidare. Om det ser bra ut blir det nån vända till med pergo och sen väntelista för IVF... Känns skrämmande :(
    ja jag har gråtit hela morgonen... och gör det fortfarande.. känns bara som man vill ge upp allting... =(
    varför har du gjort vul idag? =/

KRAM
  • längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-08-03 15:52:20 följande:
    Jag är på dagen innan BIM, nu känns de verkligen som mensen är på ingång. Men skam den som tappar hoppet :) haha. Jag har väl lite för högt bmi, jag är 176 lång och väger mellan 75-80 kg (är lite av en pendlare).. 

Kom igen nu tjejer, här får vi försöka peppa varandra lite :) vi vet alla hur de är att gå igenom alla tuffa perioder. Förklarade för min vän idag hur de känns ungefär som att slå i sönder glas servisen som du själv blåst, som om någon drar undan mattan eller redan klippt av målsnöret. De är en känsla vi alla känt, men nu får vi kämpa tillsammans och vara lite positiva. Vår dag kommer! Vi kommer och vi ska alla bli föräldrar på ett eller annat sätt kära vänner :) 
    okej.. trist om mensen kommer imorgon då =(
    idag har jag varit väldigt förvirrad.. har gråtit typ hela dagen men nu på eftermiddagen är det som bortblåst och jag är glad igen =S börjar känna lite mensvärk nu.. och när jag går i trappan får jag ont i mitten av magen och blir jätteanfådd.. fattar ingenting..

men då ligger du väl på normalvikt?
    ja, absolut. vår dag kommer komma!! men frågan är ju bara näääääär? =)

• längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-08-06 12:20:33 följande:
    En fråga till er andra som äter PT dubbeldos, är det pga av en enkel dos inte gjorde någon ÄL eller varför? 
    Jag är lite sugen på att öka till Dubbeldos under denna månaden men jag har ju ÄL med enkel..
    Vad säger ni .? 
    antar att du fått din mens nu då eftersom du planerar ny kur :( alltså, ring och hör med en barnmorska eller något liknande. jag läste om en tjej som släppte 16 ägg.. så man ska nog inte experimentera själv :( får du ÄL av enkelkur så tror jag inte du behöver ta dubbel, tror inte det maxar chansen att bli gravid. kanske bara att du blir befruktad med fler ägg, och det kanske inte är så kul? menar inte att vara negativ, hoppas du förstår hur jag menar..

jag är verkligen förvirrad.. har sjukt ont i magen. känns precis som mensvärk men har inte sett till någon mens än.. synliga blodådror på brösten, tillochmed på vårtgården.. och tillochmed så min man har börjat se det.. lite ömma bröst, men det har försvunnit lite till och från... har BIM imorgon så får väl vänta och se vad som händer.

tycker det är konstigt att ingen ska kolla mig.. se hur många ägg man släpper och om de är mogna osv... :/
  • längtarefterbebis
    emtfb skrev 2012-08-08 10:17:55 följande:
    Hur går de för dig längtarefterbebis? :)
    inte så bra. fick mens igår. hade bestämt mig för att skita i det nu, men vet inte om jag vill skita i det.

förstår dock inte hur det inte har kunnat bli något. vi har ju prickat in nästan alla fertila dagar + ägglossningen... :(
    kör ny kur pergotime om 3 dagar.

kommer dock försöka gå ner mer i vikt nu fram till ägglossningen... =)
Svar på tråden Clearblue & Pergotime