Inlägg från: längtarefterbebis |Visa alla inlägg
  • längtarefterbebis

Clearblue & Pergotime

Jendeas skrev 2012-08-08 11:19:33 följande:
    Det ser jätte bra ut ju, nästa månad så sexar ni liiiite mer och liiiiite extra så kommer de gå vägen Längtarefterbebis. =) Duktig du är som har mål att sträva efter, mycket bra!

Emtfb håller tummarna på att mensen inte dyker upp. Heja :) 
    absolut! vi får följas åt.. du ligger ju dock några dagar före mig =)
  • längtarefterbebis

vi har försökt sen jag slutade med mina ppiller för 4 år sedan. har fått diagnosen pco, därför jag försöker gå ner i vikt nu. har gått ner 15kg redan. =) min man har gjort spermatest och jag har tagit massa blodprover. inga andra sjukdomar förutom pcon då.. om inte övervikt räknas som "sjukdom".

är 25 år och jobbar också som undersköterska inom vården =) verkar vara populärt ;)
    min man är 29år och har inga barn sen tidigare.

väntar på ÄL nu, men har bestämt att inte testa denna månaden.. ska lägga fokus på viktnedgång nu innan vi kör igång igen. kör dock med pergotime ändå, för att försöka få igång regelbunden mens..

hur går det för dig jendeas, har du haft ÄL?

• längtarefterbebis
    emtfb skrev 2012-08-19 21:38:50 följande:
    Okej är ÄL på G vilken dag som helst "längtarefterbebis"? Hur mycket har du kvar att gå ner i vikt? Jag har kanske 15kg jag vill bli av med..
    japp det är det, tror jag iallafall ons-fre.. jag tycker att jag har ca 25kg kvar att gå ner. kanske mer, får se när jag känner mig nöjd.

men har 5 kg kvar tills vi får mer hjälp ifrån kvinnokliniken. de har ju sin bmigräns innan de får hjälpa till. jag låg lite över den.. så bara att kämpa vidare =)
  • längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-08-20 22:05:31 följande:
    Ni är duktiga :)) Fantastiskt vad vi gör för att få sätta ett liv till världen. De viktigaste jobbet som föräldrar väntar på oss. 
    ÄL är på fredag så nu är de sextajm varjekväll !!  

Hejar också på dig längtarefterbebis, du är grym !! 
    har du sen ÄL? tänkte mest på att du började med pergokuren några dagar innan mig och jag har beräknad ÄL imorgon eller på torsdag.. =)

man gör så gott man kan =)
  • längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-08-21 12:24:26 följande:
    Jag har en rätt lång cykel längtarefterbebis, runt 34 dagar brukar den ligga på.. Så dag 21 är ÄL dag för mig :)) Jag tar pergotime på dag 5-9 gör du det också? Kul att vi följs åt iaf :)) 

Gubben surade igår så vi missade gårdagens sexakt, ikväll jobbar jag kväll så om de mot förmodar blir sex blir de sent. Sen har vi turen att vara lediga ons,tors & fredag tillsammans denna veckan så då ska vi göra barn :))

okej :) japp, tar också 5-9.. förra månaden fick jag ÄL 8 dagar efter sista tabletten, men vet dock inte vilken cykeldag det är eftersom jag började med pergo utan mens.. men som sagt så testar jag inte denna månaden.. kör på som vanligt bara..

har börjat fundera på om man kanske skulle bli familjehem istället.. kommer själv från ett trasigt hem med föräldrar som missbrukat alkohol.. vill inte adoptera tror jag, men att hjälpa barn som har det så som jag växt upp kanske skulle vara något. ska skaffa lite mer info innan jag lägger fram det till mannen =)
  • längtarefterbebis

egentligen hatar jag alla dessa hormoner man stoppar i sig.. vissa dagar gråter man tills man inte har någon luft kvar.. och andra dagar är man så glad så man inte vet var man ska ta vägen.

idag är en sådan dag. jag är så glad och känner mig så sjukt lycklig, fast det inte har hänt något speciellt! visst är det bra, man får njuta och tänka tillbaka på de glada dagarna sen när man känner sig nere!  =)

någon annan som känner likadant?! Skrattande

• längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-08-25 12:50:05 följande:
    Jag håller med dig längtarefterbebis , har bestämt mig att om de inte tar sig denna månaden så ska jag sluta med piller och monitor, mitt psyke pallar inte de mer. Mår jävligt dåligt under tiden jag tar pillerna, under ÄL är jag som allra mest arg så att vi ens kunnat ha sex denna veckan är för mig ett mysterium sen kommer PMS.n och den är inte heller nådig, däremellan bölar jag och är glad om vartannat. Tackar min lyckliga stjärna att jag har en så förstående och älskvärd man som stannar kvar hos mig trots att jag kan upplevas som ett monster..
    samma här!  väldigt jobbigt och förvirrande.  hur går det för er nu då? =)
  • längtarefterbebis

hejsan allihopa!
    varit lite off ett tag. mycket som snurrar i huvudet. ringde min BM i måndags och frågade lite om mina pergo. frågade även om det inte är dags att göra UL och kolla om det verkligen blir några ägg. för det verkar som det är många andra som faktiskt får göra det. men hon sa att det är inget de gör i staden där jag bor. =( men hon frågade om jag gått ner mina kilo som vi kommit överens om, och det har jag ju inte. har lite kvar. så hon tyckte att jag skulle lägga all fokus på att gå ner mina kilo som jag har kvar, ändå äta pergo och inte koncentrera mig på att det ska bli barn... =S

så jag vet inte. känns som jag inte orkar bry mig om barn längre. känns som hjärnan liksom ställt in sig på att det inte kommer bli några barn. vi försökt i 4,5 år nu.. inte konstigt att man tappar lusten nu.  känns som jag har accepterat detta på något vis. samtidigt som jag fortfarande hoppas..

ska iallafall gå ner det som är kvar. inte bara för att vi ska få mer hjälp utan även för att jag behöver det och vill det. går dock trögt, jag har ingen motivation & inspiration kvar. =/  är ledsen  och gråter nästan varje dag.

tröttsamt...

vilket deppinlägg detta blev, men hoppas ni förstår... Hjärta

• längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-09-06 09:05:11 följande:
    Heja Heja längtarefterbebis, din motivation och inspiration borde ju vara bebis?! Så jag tror på dig, du klarar att gå ner dem sista kilona också. Tycker du verkar ha varit skit duktig, om ni klarat av att vänta på ett barn i 4,5 år är inte de sista månaderna så jobbiga längre. Kom igen och ge inte upp bruden. De här fixar du!

Emtfb: Min kropp säger att de nog inte blir så, fick världens jävla mensvärk igår kväll som fortfarande sitter kvar, dock inte dykt upp någon som ens liknar mens. Så de är ju positivt. Vi väntar och ser. Men varje gång jag går på toa är det som lotteri. Tramsigt jag vet. Idag är iaf dag BIM.

ja, klart att det borde vara en bebis som är min motivation. men förstår du pressen? att man MÅSTE gå ner vissa kilo för att ens få hjälp.. samtidigt som man försöker... sjukt egentligen vad man utsätter kroppen för. så därför har jag nu bestämt att ENBART fokusera på vikten. så kommer kanske bebisen ändå ;) vissa säger ju att byter man fokus ett tag så kommer det av sig själv. =) så får väl hoppas på det då.

hoppas det har tagit sig för dig denna gången =)
Svar på tråden Clearblue & Pergotime