Inlägg från: längtarefterbebis |Visa alla inlägg
  • längtarefterbebis

Clearblue & Pergotime

Elin1985 skrev 2012-09-11 17:39:59 följande:
    Men har du testat dig?? Du är väl nära BIM! Håller tummarna att det är ett plus som gör att du mår dåligt!
    nää, det har jag inte. tror det är för tidigt ändå =) men kanske skulle testa mig iallafall.. eller om jag väntar någon dag till .svårt att veta när BIM är eftersom det är så oregelbundet =(
  • längtarefterbebis

testat mig två dagar i rad, men det är negativt. konstigt att det kan bli äl+mens en månad och sen ingenting nästa månad.. när man äter PT alltså.. kämpar vidare med vikten =)

hur går det för er andra? =)

• längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-09-13 16:19:50 följande:
    Tillbaka efter några hektiska dagar på jobbet, de är full rulle! 
    Hmm vad konstigt längtarefterbebis, jag har äl och mens vid varje månad jag tar PT.. Men de är kanske annorlunda från person till person. Heja dig och din vikt, du är så duktig :))

Jag har faktiskt mått väldigt bra än så länge denna månaden, hade den dagen då mensen dök upp som var riktigt jobbig.. Men sen har de bara rullat på som ovan nämt. Till och med så upptagen att jag i morse glömde ta  första tabletten PT..

men jag slänger iväg en undran här, de kan väl inte spela någon roll vilken tidpunkt på dagen man tar pillerna? Bara dem tas ungefär vid samma tid varje dag ?! Eller är jag fel ute. 

nää jag tror inte det spelar någon roll. jag har tagit på kvällen.. ibland har jag också glömt och då har det inte ens blivit på samma tidpunkt :(

jaa, det verkar som det är olika från person till person. men min doktor sa att om jag inte får äl med dubbeldos så har jag fått utskrivet att kunna ta trippeldos och funkar inte det så behöver vi inte köra med det mer. för PT funkar inte på alla. men tror att om jag går ner lite till så kommer äl komma igång, kanske tillochmed av sig själv..
  • längtarefterbebis
    emtfb skrev 2012-09-13 18:06:34 följande:
    Jag tror inte det har nån betydelse vilken tid man tar pt. Min mens kom igår, så imorrn ska jag hämta ut en ny kur som vi kickar igång på söndag! hejaheja
    trist  Hjärta Rynkar på näsan
  • längtarefterbebis

haft konstiga "stickningar" i nedre delen av magen idag. typ som små/svaga knivhugg. gör inte ont eller så, men det känns. undrar vad det är. har fortfarande inte haft mens sen den 7/8.. hatar att den är så oregelbunden. =(

gjort gravtest men de är såklart negativa.

• längtarefterbebis
    emtfb skrev 2012-09-28 21:04:38 följande:
    Usch jag lider med dig längtarefterbebis, innan pergon levde jag i samma ovishet som dig. Så jävla irriterande när inte mensen kommer! Hoppas den behagar att dyka upp snart.

Idag är strecket på ÄL stickan mycket starkt! Så idag och resten av heljen så kör vi på som sjutton. Och hoppas att det kan ta sig! :)  Du har inte känt av ÄL ännu, jendeas?
    verkar inte som att pergon funkar som den ska på mig. vid nästa mens ska jag börja ta trippeldos. hjälper inte det så får doktorn hitta på något annat. igår när jag skulle lägga mig så gick jag på toa innan. då var där pyttelite blod. men i morse när jag vakna så fanns det ingenting. ytterst lite på tampongen.. (sorry för detalj)..

fattar ingenting.. känner ingenting i magen idag?
  • längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-09-29 08:51:47 följande:
    Hoppas dem gör en ordentlig utredning på dig så du kan få hjälp så ägglossningen kommer igång. 
    Jag hade också lite konstig mens förra månaden, den skiftade från ena dagen till den andra. Men så småningom kom även den igång.. Kroppen är en märklig maskin. 
    kroppen är en väldigt märklig maskin.. =)

• längtarefterbebis

nu hugger sådär i magen igen..  men inget mer blod.. undrar om där är något i magen eller om det är något annat på gång.. vi har ju inte alls "försökt" denna gången...

• längtarefterbebis
    emtfb skrev 2012-10-01 22:36:41 följande:
    Japp så nu har vi garanterat inte missat ÄL iaf;) skönt! Nu är de bara den eviga väntan kvar till BIM dagen.. Ouh..

En fråga till er bara, tappar ni hår av pergotime? Jag tappar nå sjukt mycket, mest går håret av på hälften..
    hmm, nu när du säger det så. jag har blivit ganska tunnhårig på sista tiden. men har inte alls kopplat det till PT...?
Svar på tråden Clearblue & Pergotime