Clearblue & Pergotime
hoppar in här =)
använder också clearblue monitor + pergotime.
har haft PT under ett helt år utan att något hände. gick inte på några kontroller utan jag fick bara piller utskrivna. körde enkelkur först men sen fick jag utskrivet till dubbelkur som jag körde några månader. kände att det var totalt meningslöst eftersom det inte blev något resultat. tillsist bytte jag klinik och där tog de mig verkligen på allvar. fick göra massa blodprover + spermatest på min man. fick ett krav också - att gå ner 10% av min vikt. har fått diagnosen PCO och är lite överviktig..
när jag gjort det så fick vi komma på möte och jag fick PT utsktivet igen. och har precis haft ÄL av den första dubbelkuren. min läkare trodde att det skulle lyckas bättre att få ÄL med PT nu när jag gått ner 14kg =) hade ÄL i måndags eller tisdags och har haft sex mån, tis, ons, tors.. så jag hoppas innerligt att det tar sig snart.
tycker också det är jobbigt att kissa på stickor hela tiden.. även att sexa hela tiden.. man blir inte så sugen direkt, utan gör det för att man "måste".... har säkert gjort 1000 test detta året.. både ÄL test och gravtest.. har lurat mig själv många gånger och trott att jag varit gravid..
vi har försökt få barn i 4 år, men haft hjälp nu i snart 2 år. (först på en privatklinik 2010 och sedan 2 månader tillbaka på kvinnokliniken)
hoppas på att vi lyckas snart, för jag börjar tappa hoppet...