Framfall? Springa? Må bra?
Hej
jag vet att detta har redan diskuterats men jag får inte svar på vad jag kan/bör/ska göra ang träning.
Min son föddes vaginalt för lite mer än 5 månader sedan. Innan graviditeten hade jag ett långt uppehåll med träningen. Nu vill jag börja träna av två olika anledningar 1: bli av med extra kilon och 2: bli stark och må bra eftersom jag upplever att jag har ont i ryggen när jag har burit min son som nu väger över 9kg.
Sedan undrar jag lite om framfall. Jag har i början gjort knipövningar varje dag. NU gör jag det när jag kommer ihåg. På efterkontrollen sa min BM att allt var ok och att bäckenbotten var ok när jag knep.
Hur vet man att man har framfall? hur känns det? Jag gjorde en tabbe för ca en månad sedan..började gå på gym eftersom jag mådde bra och kände att jag orkade träna så jag tränade magen med en sån där maskin och började smått jogga i 5 min. Sedan fick jag höra att jag inte borde ha gjort det att jag kan ha förstört magen..fått framfall bla bla då jag kissar ofta
jag har inte världens kondition direkt men vill börja jogga och springa i enstaka minuter för att värma upp etc. jag upplever att cross-trainern är inte något för mig...jag orkar inte jogga mycket men vill träna upp det så vad får man göra. I mitt fall vad tycker du.....ska jag börja springa och fortsätta knipa? eller ska man vänta 6-8 månader som jag läste någonstans här på FL?
tacksam för svar