Han vill tvinga mig att dansa square dance
Min man är fanatiskt intresserad av alla former av amerikansk kultur, från cowboys & indianer till Elvis, till raggarbilar till, ja, you name it.
Nu har han fått för sig att vi ska börja en square dance-kurs tillsammans och anmält oss utan att fråga mig om jag ens ville först. Inte nog med det, han har också köpt som han säger "fina kläder" till oss. För min del innebär det att jag fått en kort vit klänning med stora puffärmar och en underkjol med hur många tyll lager som helst, det ingår också en liten hätta och så kallade "pettipants" som egentligen är samma sak som ankstjärtstrosor som bebisar har, med spetsar på hela stjärten. Själv köpte han sig en vit westernskjorta med halsspänne med buffel och en cowboyhatt.
Jag känner mig urfånig i de där kläderna och vill inte alls ha dem på mig, jag ser ut som en treåring från "Toddlers & Tiaras" tycker jag. Och då säger jag det till honom och föreslår att vi kan gå på linedance i stället där det inte är en så löjlig klädkod, men då blir han jättesur och tycker att jag är otacksam och inte kan ställa upp på ett gemensamt intresse.
Vad göra? Vägra och riskera husfriden i ett år eller så eller ställa upp för att han så gärna vill? Jag tycker om att dansa men jag vill inte se ut som en bebis.