• Anonym

    Vad skulle du göra om du vann 50 miljoner på lotto?

    Jag skulle lämna Sverige och resa utomlands! Cool

  • Svar på tråden Vad skulle du göra om du vann 50 miljoner på lotto?
  • Tinnys

    Betala av huslån och csn lån
    Köpa ny bil
    Köpa ny husvagn
    Renovera huset
    Resa medan huset renoveras
    Ta tjänstledigt och plugga ett par år.
    Köpa hus till min bror
    Köpa hus till min bästa kompis
    Sätta in pengar till ungarna så de har till körkort och lägenhet.
    Köpa en lägenhet till min farmor
    Ge nån miljon var till mina föräldrar
    Spara resten så man kan resa och unna sig saker allt eftersom

  • Anonym

    köpa hus, köpa lägenhet utomlands, byta bil, betala dom få skulderna vi har kanske 80000. sen skulle jag byta min garderob. fixa hemmet precis som jag vill ha det. efter det skulle jag köpa en solsäng och en pool och sen slappa mig igenom första året...

  • Anton Chigurh
    lövet2 skrev 2012-07-05 11:09:53 följande:
    Och du menar ...?
    Att jag ställer mig först i kön när du skall vräka iväg 48 miljoner kronor du inte behöver....
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anonym (dröm)

    Avstå från min sjukersättning hos FK
    Skriva och ge ut böcker om allt möjligt jag hade lust med utan att tänka på om det skulle ge några pengar
    Köpa ett bekvämt boende i ett trevligt område
    Kanske ta körkort och köpa bil
    Sätta in en massa pengar i fonder till min dotter och bonusbarn
    Köpa sommarstuga på Gotland
    Starta hjälporganisationer och hjälparbete på alla möjliga ställen och för alla möjliga ändamål, utomlands och i Sverige

  • lövet2
    Anton Chigurh skrev 2012-07-05 11:14:25 följande:
    Att jag ställer mig först i kön när du skall vräka iväg 48 miljoner kronor du inte behöver....
    Tyvärr - pengarna skulle inte gå till privatpersoner utan till organisationer och föreningar. Till sådana som behöver pengarna, vilket inte jag gör.
  • Anton Chigurh
    lövet2 skrev 2012-07-05 12:14:32 följande:
    Tyvärr - pengarna skulle inte gå till privatpersoner utan till organisationer och föreningar. Till sådana som behöver pengarna, vilket inte jag gör.
    Behjärtansvärt, Lövet, om du nu står för det när slantarna ligger framför dig i en stor hög. Jag vill se dig skeppa iväg  48 mille och endast behålla 2 själv, innan jag tror på det.
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • The Green Witch
    Afterlife skrev 2012-07-05 10:42:08 följande:
    Och bli en galen eremit...
    En lärd galen eremit! Skrattande
  • lövet2
    Anton Chigurh skrev 2012-07-05 12:30:24 följande:
    Behjärtansvärt, Lövet, om du nu står för det när slantarna ligger framför dig i en stor hög. Jag vill se dig skeppa iväg  48 mille och endast behålla 2 själv, innan jag tror på det.
    Jag förstår din skepticism, men jag har verkligen ingen användning för så mycket pengar. Varför skulle jag då sätta in dem för att mögla på ett bankkonto?
  • partouze

    Skulle köpa ett fint hus och en stor fin bil. Sedan skulle jag shoppa massa. Jag skulle skänk till viktiga personer i mitt liv och självklart spara massa till dottern! En annan viktig sak jag verkligen vill göra om jag vann är att skänka pengar till cancerfonden, barncancerfonden, regnskogar, hjärnfonden, hjärt å lungfonden, någon djurfond m.m .

  • Anonym (drömmen)

    Vilken dröm det hade varit!

    Jag hade:
    - Betalat av csnlån
    - Betalat av huslån
    - Köpt ny familjebil
    - Antingen köpt mark/gård på ett kanon ställe där man kan ha hästar eller renoverat och byggt till vårt nuvarande hus.
    - Köpt hästar till mig och dottern
    - Genomfört resan till Disneyland som jag har lovat min dotter
    - Gjort diverse skönhetsingrepp t.ex. brösten (lyft), tagit bort ärr med laser m.m.
    - Shoppingrunda för hela familjen
    - Gett en del till mamma, pappa, syskon och kanske fler som behöver/förtjänar det.
    - Gett till välgörenhet
    - Satt undan/investerat till barnen och till min och makens framtid och pension
    m.m m.m.

  • Anonym

    Jag skulle starta en fond med inriktning på psykiatri för forskning, upplysning och PR.
    Jag skulle starta en idrottsskola med inriktning mot smalare sporter än fotboll, golf, skidor och tennis.
    Sen skulle jag säga upp mig och bara ägna restenn av livet åt det jag tycker är roligt och intressant.

Svar på tråden Vad skulle du göra om du vann 50 miljoner på lotto?