Byte av bank, hjälp önskas :-)
Hej!
Vi har tröttnat på Swedbank nu och ska byta bank. Frågan är bara till vilken. De som är intressanta är Danske Bank (främst för deras budgetverktyg och kassabok i internetbanken), Handelsbanken och SEB.
Det som är viktigt för oss är tillgänglighet, trevlig kundtjänst, bra internetbank, tillgång i mobilen, Bank-ID, låga avgifter, transaktioner vid köp med kort ska gå snabbt (eller att summan reserveras på kontot och ej finnas tillgängligt så det blir dubbelköp).
Vi ska ansöka om ett lån på 200 000 kr för att samla 2 billån, CSN skulder och 3-4 andra smålån, då detta skulle spara oss ca 3500 kr per månad. Därför är det viktigt att banken ser detta som positivt att samla skulder i ett större lån.
Allra helst ett medlemslån med bättre ränta, men verkar bara vara SEB som har av dessa tre?
Vi har fasta inkomster på 288 000 samt 267 000 per år, inga betalningsanmärkningar.
Jag har 4 förfrågningar på mig (två st mobilabonnemang, ett tankkort, samt 1 av billånen)
Sammanlagt har jag 91 000 i banklån fördelat på 3 banker.
Sambon har inga förfrågningar på sig, inga skulder (som syns på UC) eller krediter.
Vilken bank tror ni skulle passa oss?
Tacksam för all hjälp ni kan ge