• Anonym

Vad er är mörkaste hemlighet?

Jag funderar varje dag på att ta livet av mig. Jag känner ingen livsglädje, men kan inte lämna min familj på det sättet.

• Anonym
    Anonym (Klara) skrev 2012-07-12 16:35:21 följande:
    Vad gör psykvården för att hjälpa dig? Och varför vill du ta livet av dig?

Känner att jag inte är lycklig. Har känt så ett tag nu och är bara 21 år. Jag bara önskar att jag är med i en trafikolycka eller något för jag vill verkligen inte finnas mer, men som jag skrev innan så kan jag inte göra så mot min familj. Min mamma behöver mig så mycket. Hon skulle bli helt förstörd..
  • Anonym

Du som är deprimerad. Det kommer inte alltid att kännas såhär! Sök hjälp, dör gör vi ju sen ändå! Jag har varit där du är, i flera år. Livet kan vara jävligt, men idag älskar jag livet:) ge inte upp den enda chans du har att få ett bra liv. Livet är så kort, döden är för alltid.

• Anonym

Jag vill bara lämna allt och dö! Om jag söker hjälp av psykiatrin kommer dem säkert lägga in mig då dem säkert lägga in mig och tro att jag är värsta galningen och självmordsbenägen. Kan bli så mycket problem för mig i framtiden. Tänk om de fastställer en diagnos på mig som inte stämmer, typ psykiskt sjuk eller något.. Anonym, du som också har känt såhär. Hur tog du dig ur detta?

• Anonym

Skriver från telefonen, därav väldigt konstig text. Jag hoppas ni förstår iallafall

• Anonym
    ftp skrev 2012-07-12 19:55:28 följande:
    Det handlar inte riktigt om hastighet utan mer om att för litet sår kan sluta sig innan man förblöder. Låter för övrigt som ett smärtsamt uttagen och väldigt kladdigt metod att ta död på sig själv.  

Förklara vad du menar med att det är kladdigt med att ta livet av sig?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-12 19:52:05 följande:
    Bästa sättet tror jag är sömntabletter och sprit! Att hänga sig är effektivt bara du gör en redig knut och ser till att fallet är högt nog att knäcka nacken, annars är handlederna ett alternativ, men skär då längs med handleden och inte över då går det också snabbare, om du ska hoppa så kan det vara svårt att veta höjden men försök att landa med huvudet först så garanterar jag nästan ett fulländat självmord! Min mörka hemlighet är att jag sålde en cykel som jag stulit

Störd..
  • Anonym
    Anonym (Zoe) skrev 2012-07-12 20:13:34 följande:
    Förstår dig precis. Har varit deprimerad, men varit för feg för att ta mitt liv, även om jag tänkt på det. Vill du få hjälp så får du hjälp, du är långt ifrån ensam som mår dåligt. Och det är inget du borde skämmas över heller.

Nej men det är jobbigt för omgivningen att behöva höra på alla dystra jävlar som gnäller hela tiden! En annan mörk hemlighet jag har är att ha kysst en kille när jag varit förlovad
  • Anonym
    Längtande83 skrev 2012-07-12 20:46:05 följande:
    Ditt jävla kräk!

Hunden klagade säkerligen inte moralbarometer på topp! En mörk hemlighet är att jag pissar i handfatet på offentliga toaletter
  • Anonym
    Anonym (Humhum) skrev 2012-07-12 21:06:18 följande:
    Denna tråd har spårat så förbanant så nu lämnar även jag...

Idiotjävlar.

..... Nu är det antecknat!
Svar på tråden Vad er är mörkaste hemlighet?