• Anonym (louise)

magen!

Hej =) jag har bra muskler i magen men skulle verkligen vilja bli av med det där fettet runt naveln, mitt på magen lixom. Mitt skin är ju uttöjt efter graviditeter så det kan jag ju inte träna bort men fettet måste jag ju kunna bli av med tycker jag. Tränar mycket, tung styrka och intervaller.
    Hoppas du kan svara =)
    mvh/ Louise

• Svar på tråden magen!
  • Anonym (louise)

Måste tillägga att jag äter inte mycket kolhydrater. Jag äter mycket grönt  och äter jag kolhydrater så är det råris, quinna eller så. Havregrynsgröt till frukost.

mvh/louise

• Träningsexpert Elmina

Hur länge har du försökt?

Du verkar ha en bra strategi så om du inte äter mycket fett (mer än ditt behov) så borde resultaten komma.

Sover du bra?

Stressar du mycket?

Det spelar också in men det är faktorer som vi småbarnsföräldrar inte kan påverka så mycket alla gånger.

• Anonym (louise)

Jag började träna i början på feb i år. Den minsta var då 8 månader.
    Jag tycker väl inte att jag äter mycket fett men hur vet man vad som är mitt behov?
    Sover lite och stressar gör jag ju men som sagt, småbarnsförälder...
    Tack för svaret och hoppas du vill svara en gång till =)
    mvh/ Louise

• Träningsexpert Elmina

30 procent av det totala energiintaget bör komma från fett. Väger du 50 kg handlar det om att du äter 1 portion fet fisk (150 g) 1 avokado och 10 st nötter.

Det här är nyttiga fetter men de ger mycket energi och har man ett energiöverskott går man upp i vikt.

Sen har man ju ofta fett till stekning så det är ganska lätt att komma upp i sitt behov.

Skär bort synligt fett från kött och undvik friterad mat.

Trist att säga men det handlar om att ha tålamod...

Lycka till

Svar på tråden magen!