• Canie

Syddes du i underlivet vid första vaginala förlossningen?

Nyfiken på hur vanligt det är att vi tjejer spricker vid förlossning.

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Syddes du i underlivet vid första vaginala förlossningen?
  • Anonym
    Pinguicula skrev 2012-07-12 18:47:09 följande:
    Men vad vanligt det verkar vara att bm syr ihop kvinnor fel och konstigt? Varför?

Vid min vaginala förlossning fick jag några små rispor enligt bm, hon sydde något/några stygn bara. Inget jag någonsin lidit av i efterhand.
    antagligen för att dom inte kan sitt jobb är min gissning. Jag har blivit sydd av läkare alla gånger och det har alltid blivit bra. 

Jag syddes 15 stygn sista förlossningen, första syddes jag 5 stygn. Båda förlossningar har gått apfort så det kunde inte undvikas någon gång att spricka. Sista gången sprack jag hela mellangården bak till analen. Första gången fick jag småsår överallt som behövde sys lite här och där. Jag föredrar den stora sprickan framför alla små faktiskt.  
  • FraYo

Min dotter kom med handen först oo "sprättade" upp mig. 4 stygn. Bröt även svanskotan som än idag gör ont :( (19 mån sen )

• Coyote

5 inre och ett flertal yttre, men det gjordes på operation under sedering och ordentlig bedövning, så läkaren kunde göra sitt jobb ordentligt. Hade inga besvär av stygnen direkt, men fick granulationsvävnad överallt där jag gick sönder och det gjorde sanslöst ont och det dröjde innan jag fick hjälp b

• Beckys

Inte ett enda stygn behövde sys, inga bristningar eller något alls. Dottern fick jag ut på en krystvärk. Bm sa att jag var född till att föda barn, jag skojade och sa att jag hade en gummimus Som man kan säga när man har använt lustgas, haha!

• emma ax

Mig sydde de. Frågade hur många stygn, men då sa de bara fler än tre

• Beckys
    Meja2011 skrev 2012-07-12 19:18:45 följande:
    Gunmimus haha;)

Jag vet, så jävla pinsamt så här i efterhand. Haha. Men den bjuder jag på
  • Anonym

Sprack och klipptes första förlossningen, sprack rätt mycket andra förlossningen, men klipptes inte. Har delvis nedsatt känsel efter andra förlossningen

• MammaTove

Sprack ytterst lite och syddes 2 stygn med första.
    Andra fick jag någon rispa som hon sydde 2 stygn i.  

Svar på tråden Syddes du i underlivet vid första vaginala förlossningen?