Inlägg från: FlamingRed |Visa alla inlägg
  • FlamingRed

Varför är det olagligt att knarka?

kakmonstret123 skrev 2012-07-17 22:27:08 följande:
    Jag förstår mig inte på detta förmynderi. Bör det inte vara upp till var och en att göra vad de själva vill med sina egna kroppar?

Vore det inte bättre att legalisera vissa droger såsom cannabis, avkriminalisera droganvändande, samt flytta alla resurserna från polisverksamheten till vården istället?

Tomtar som Maria Larsson hävdar att dagens drogkrig är effektivt. Fel! Det är ett misslyckade som kostar skattebetalarna ofantliga summor och många människor livet varje år, samtidigt som det stimulerar en organiserad brottslighet.

Våga tänka utanför lådan, plz.
    Okej tänk lite utanför... Hur påverkar brukandet/tillgången till droger till förmåga att på egen hand slappna av eller att bli lycklig?
  • FlamingRed
    Snuttizen skrev 2012-07-18 00:30:53 följande:
    Jag vet ärligt talat inte, berätta gärna.
    Det hindrar/försvårar/minskar/nedprioriterar/döljer din förmåga.
  • FlamingRed
    Snuttizen skrev 2012-07-18 00:36:50 följande:
    Min förmåga att, min förmåga till... Skriva i oavslutade meningar men ändå avsluta med en punkt?
    Förmågan som vi för bara en minut sen talade om i ditt eget inlägg #89.
  • FlamingRed
    Snuttizen skrev 2012-07-18 00:36:50 följande:
    Talar vi narkotika generellt eller tänker du på någon specifik form? Narkotika är ett synnerligen brett spektrum av preparat. 
    Alkohol och cannabis verkar ju vara på tapeten här, så ta dom.
  • FlamingRed
    Tom Araya skrev 2012-07-18 00:40:05 följande:
    Nej, det är det inte. Alkohol har en så oändligt mycket högre smaklig upplevelse än narkotikaklassade preparat.
    Om jag dricker 1-3 kalla öl en kväll så är det till 100% för smaken och inte för ruseffekten.
    Faktum är att jag knappt alls längre är ute efter någon ruseffekt (som när man var yngre) skulle kunna vara utan den men inte smaken.
    Vatten "smakar" gott när kroppen är törstig, öl "smakar" gott när kroppen saknar alkohol.
  • FlamingRed
    Snuttizen skrev 2012-07-18 00:42:56 följande:
    Så hur menar du att alkohol och cannabis nedsätter förmågan till...? Lycka? Vad? Missbruk i alla dess former har förmodligen inverkan på en sådan förmåga (även om jag skulle ifrågasätta huruvida det är en förmåga att känna lycka). Nu var det inte missbruk vi talade om i första hand. 
    Som du tydligt ser i inlägg #86 så nämns inte "missbruk", varför du hittar på det nu är en gåta.
  • FlamingRed
    Snuttizen skrev 2012-07-18 00:45:40 följande:
    Vilket fruktansvärt larv. Öl smakar inte alkohol, öl smakar öl. Själv dricker jag alkoholfri öl, driver jag gäck med min kropp menar du?
    Jag har inte sagt ngt om att öl skulle smaka alkohol, varför du hittar på det är en gåta.
  • FlamingRed
    Tom Araya skrev 2012-07-18 00:46:05 följande:
    Min kropp saknar inte alkohol då jag inte vant den att regelbundet få det. Men en öl smakar alltid gott.
    Och varför signalerar kroppen att vissa saker "smakar" gott tror du...? 
  • FlamingRed
    Snuttizen skrev 2012-07-18 00:47:09 följande:
    Så du menar att missbruk inte inverkar på en eventuell förmåga att känna lycka? Din retorik är en gåta.
    Du är den enda som talar om missbruk. Jag menar ingenting gällande missbruk.
  • FlamingRed
    Snuttizen skrev 2012-07-18 00:49:24 följande:
    "Öl smakar gott när kroppen saknar alkohol." Skulle öl smaka illa när kroppen inte saknar alkohol? Är det fel av mig att dricka alkoholfri öl och lura min kropp? 
    Tex så smakar öl illa första gången för nästan alla människor, då kroppen uppfattar det som ett gift. Detta förändras senare pga alkoholens beroendeframkallande egenskaper.
Svar på tråden Varför är det olagligt att knarka?