Inlägg från: FlamingRed |Visa alla inlägg
  • FlamingRed

Varför är det olagligt att knarka?

Snuttizen skrev 2012-07-18 00:49:24 följande:
    Är det fel av mig att dricka alkoholfri öl och lura min kropp? 
    Jag tycker inte det är fel, snarare bra då det är ganska nyttigt alternativ till alkohol.

Dessutom tror jag inte du kan "lura" din kropp genom att dricka något så naturligt som det som finns i alkoholfri öl. 
  • FlamingRed
    Snuttizen skrev 2012-07-18 00:52:29 följande:
    Och eftersom du inte tagit upp det så duger det inte att diskutera? Brukar dina diskussioner se ut på det här sättet?

Påstod jag att du talade om missbruk? Nej.
    Tog jag upp ämnet? Ja. Jag fann det relevant i förhållande till ditt uttalande. Jag lade inte ord i munnen på dig.
    Ok, förlåt, jag misstolkade dig.

Vad gällande missbruk var det du ville diskutera? 
  • FlamingRed
    Tom Araya skrev 2012-07-18 00:52:58 följande:
    Vad är det du försöker säga? Att de som tycker en alkoholhaltig dryck smakar bra är presumtiva alkoholister?
    Vad är då de som inte tycker om något som är nyttigt och kroppen borde vilja ha? Vad är det för signaler?
    Jag försöker bara få dig att svara på frågan varför kroppen signalerar att vissa saker "smakar" gott...?
  • FlamingRed
    Snuttizen skrev 2012-07-18 00:54:45 följande:
    Personligen drack jag cider första gången jag var full, vilket har samma alkoholhalt. Det smakade inte illa. 
    Varken öl eller sötsliskig cider har någon distinkt smak av alkohol. 
    Du har rätt i att kroppen uppfattar alkohol som ett gift, det är det som utgör berusning.  
    Det är riktigt, socker döljer alkoholsmaken.

De absolut flesta som får sin alkoholdebut med öl upplever att det smakar illa första gången. 
  • FlamingRed
    Tom Araya skrev 2012-07-18 00:56:25 följande:
    Skitsnack! Öl har en mängd ingredienser varav alla ihop med tillredningsprocessen ger dess smak, vilken är karaktäristisk oavsett om det är lättöl eller starköl.
    Det är inte skitsnack att de flesta som har sin alkoholdebut med starköl tycker att det smakar illa första gången.
  • FlamingRed
    Tom Araya skrev 2012-07-18 01:05:02 följande:
    Att vi tycker att det mesta av det vi frivilligt stoppar i oss av mat och dryck smakar gott är naturligtvis för att tillfredsställa kroppens behov av näring. Att vissa tycker att viss mat/dryck smakar gott/godare än annat eller vad andra tycker tror jag inte har en särskild mening.
    Hur kommer det sig tror du att nästan alla tycker alkohol smakar illa första gången, men sedan börjar gilla smaken?

(bortsett från dom som får alkoholdebuten med dagens sockerspäckade cider/alkoläsk som i princip helt döljer smaken av alkohol)
  • FlamingRed
    Tom Araya skrev 2012-07-18 00:46:05 följande:
    Min kropp saknar inte alkohol då jag inte vant den att regelbundet få det. Men en öl smakar alltid gott.
    Det är lustigt att det ofta är alkoholhaltiga drycker som är så "goda" att man intar dom flera gånger i veckan.

Sällan ser man någon som gillar smaken av hummer så mycket så att han äter det varje fredag och lördag.

Faktum är att alla intag som folk tycker är "gott" och som intas flera gånger i veckan innehåller beroendeframkallande ämnen som tex koffein eller alkohol. Vilken märklig slump. 
  • FlamingRed
    Tom Araya skrev 2012-07-18 01:15:46 följande:
    Ska jag räkna upp allt jag gillar i mat och dryckesväg inklusive tillbehör och kryddningar och så ska du förklara varför jag gillar just dessa?
    Räkna upp dom som du intar minst två gånger i veckan så ska jag berätta varför du gillar just dessa.
  • FlamingRed
    Tom Araya skrev 2012-07-18 01:26:17 följande:
    Bröd, smör (körde på Lätt & lagom förut men har gått över till mellansaltat Bregott), pålägg (ska jag räkna upp alla eller räcker det med att nämna att det oftast är något rökt kött och någon grönsak på), apelsinjuice, yoghurt, musli, mineralvatten (typ Ramlösa eller Loka med smak), diverse grönsaker som isbergssallad, bladsallad, tomat (vet att det egentligen är en frukt), gurka, kaffe, te kött/fisk/potatis/pasta av något slag.
    Du äter detta för att tillgodose kroppens signaler efter vatten, fett, kolhydrater, protein och koffein. Du har även vanor av att äta sådant du genom kunskap vet att kroppen behöver.

Dessa behov och vanor översätter kroppen till "smak". 
  • FlamingRed
    Tom Araya skrev 2012-07-18 01:28:05 följande:
    Eftersom jag kan dricka mer öl än du kan käka haschbrownies i förhållande till smak och rus är jämförelsen dålig.
    Ja, allt handlar om mängden man konsumerar, inte anledningen.
Svar på tråden Varför är det olagligt att knarka?