Inlägg från: FlamingRed |Visa alla inlägg
  • FlamingRed

Varför är det olagligt att knarka?

ftp skrev 2012-07-18 12:17:57 följande:
    Jag skrev att det är ganska självklart att man kan minska på nikotin förbrukning med information, det är inget som kan ske när det kommer till lätta droger som cannabis då det finns inte mycket man kan säga där som är negativt.
    Det finns inget negativt att säga om cannabis menar du?
  • FlamingRed

Information om hur "behagliga rus" påverkar din sociala förmåga och sociala utveckling, kan sannerligen ge resultatet att människor väljer att inte bruka cannabis.

• FlamingRed
    ftp skrev 2012-07-18 12:28:19 följande:
    Nja, propaganda har en tendens att istället locka folk till att prova.

Inga belägg på dina tidigare påståenden?
    Fast jag menar information, i den fria form du förespråkar själv, från oberoende källor/internet och så vidare...

Vilka påståenden är det du vill ha belägg för?
  • FlamingRed
    ftp skrev 2012-07-18 12:36:19 följande:
    Att nolltoleransen fungerar och att ungar har mindre tendens festa.
    Inget av dessa saker har jag påstått.
  • FlamingRed
    ftp skrev 2012-07-18 12:36:19 följande:
    Under såna omständigheter så hittar du knappast det du sa.
    Information om hur "behagliga rus" påverkar din sociala förmåga och sociala utveckling, kan sannerligen ge resultatet att människor väljer att inte bruka cannabis. Även hur dessa rus påverkar din förmåga att på egen hand finns den ro du upplever att cannabis ger dig.

Denna info finns i fritt format på internet... Vad menar du?
  • FlamingRed
    ftp skrev 2012-07-18 12:39:43 följande:
    Jaha då missförstod jag, men dåså, som konstaterat innan så fungerar inte nolltoleransen nånstans och ungar har en högre tendens att ta till lätta droger idag än ex den reglerade alkoholen i och med det fria informationsflödet.
    Det jag påstår är att,

-Nolltolerans har uppvisat positiva sidor som indikerar att lagmässiga metoder kan fungera för att stävja drogbruk.

-Nykterhetstendenser ökar bland unga, där fler unga helt tar avstånd från alkohol/droger.
  • FlamingRed
    ftp skrev 2012-07-18 12:45:38 följande:
    Var man får tag på droger, nejdå, man behöver inga hemsidor till det, det räcker att gå ut på gatan och fråga första bästa förbigående, du har cannabis eller vad du nu vill ha i handen inom loppet av tio minuter.
    Säkerligen sant i den miljö/kretsar du lever i. Men så ser inte verkligheten ut för större delen av människorna i detta land.

Alltså på riktigt.
  • FlamingRed
    ftp skrev 2012-07-18 12:51:51 följande:
    Handlar inte om kretsar heller inte mycket om var man bor (även om jag i det fallet utgår ifrån storstäderna)
    Gå ut på gatan och fråga om nån kan hjälpa dig att ordna grönt, det tar inte många minuter.
    Du är inskränkt på riktigt när du inte fattar att alla människor inte kan göra så.

Jag har har växt upp i stockholms innerstad och känner massa med människor som inte vet hur man får tag i droger, och inte skulle klara det på tio minuter.

Du tror du är fritänkande, när du i själva verket är helt inne i din egen värld och tror att den ser likadan ut för andra.
  • FlamingRed
    ftp skrev 2012-07-18 13:03:22 följande:
    Vad hindrar dig från att gå ut på gatan och öppna munnen menar du?

Jag har själv gjort en liten experiment för ett tag sen och jag tog några hundringar och gav mig ut på stan, som längst tog det mig 20 minuter och då regnade det.
    Lever du i sverige i nån storstad så lever du i "min inskränkta värld" ... eller så är det kanske dags att öppna ögonen och se vad som händer i din egen närmiljö.
    Om det vore så lätt, så skulle ju polisen bara gå ut och plocka folk som säljer droger hela tiden. Varför gör dom inte det menar du?
  • FlamingRed
    ftp skrev 2012-07-18 13:03:22 följande:
    Vad hindrar dig från att gå ut på gatan och öppna munnen menar du?

Jag har själv gjort en liten experiment för ett tag sen och jag tog några hundringar och gav mig ut på stan, som längst tog det mig 20 minuter och då regnade det.
    Lever du i sverige i nån storstad så lever du i "min inskränkta värld" ... eller så är det kanske dags att öppna ögonen och se vad som händer i din egen närmiljö.
    Du är verkligen inskränkt. Du kan inte se hur du själv har ett tränat öga för att se vem som säljer droger, att du har en stil/vana/kunskap som utstrålar att du är en trygg köpare.

Egenskaper som tar många år att utveckla och som inte "vanliga" människor har.
  • FlamingRed
    ftp skrev 2012-07-18 13:17:06 följande:
    Ja, om det vore så lätt att slå ut "narkotikan" så varför har inte polisen gjort det än?

Men det är så lätt, droger är fullständigt oreglerade på gatan och vem som helst kan skaffa när som helst.
    Behövs inga tränade ögon, har man även "tur" när man är på jakt så blir man tillfrågad om man tittar på en försäljare nån bråkdel av sekund längre än normalt.
    Man kan satsa på säkra kort och fråga araber eller svarta om man nu är osäker på sin sak.

Och sluta för fan att citera dubbelt, stammar du eller vad är det frågan om?
    Så varför plockar inte polisen in dessa som handlar/säljer, om det är så enkelt att få kontakt med dom?

Varför svarar du inte på den frågan?

Och du inser inte motsägelsen i ditt eget uttalande:

"Behövs inga tränade ögon, har man även "tur" när man är på jakt så blir man tillfrågad om man tittar på en försäljare nån bråkdel av sekund längre än normalt."
  • FlamingRed
    ftp skrev 2012-07-18 13:17:06 följande:
    Ja, om det vore så lätt att slå ut "narkotikan" så varför har inte polisen gjort det än?
    Svara hellre på min fråga, varför plockar dom inte in säljarna som är så lätta att komma i kontakt med enligt dig?
  • FlamingRed
    ftp skrev 2012-07-18 14:07:48 följande:
    Av den enkla anledningen till att vi inte har resurser till det även om det mellan varven görs operationer som går just på att ge sig ut på gatan och fösa in så många ungdomar som möjligt för stickkontroler.
    Fast du vet att vi pratar om säljare, som enligt dig är lätt att få kontakt med. Inte "stickkontroller" av ungdomar/brukare.

Varför tar dom inte fler av dessa som säljer?
  • FlamingRed
    ruuu skrev 2012-07-18 14:08:00 följande:
    Det gör de ju. De lägger massor av resurser på att jaga och sätta dit människor som både säljer och använder droger. 

Det minskar inte narkotika eller missbruksproblematik i samhället för det.. 
    Men det behövs ju inga "resurser" enligt ftp här, det tar ju bara några minuter att gå ut på gatan och köpa/ta kontakt med säljare.

Varför plockar inte polisen in och dömer dessa som bara tar några minuter att komma i kontakt med?
Svar på tråden Varför är det olagligt att knarka?