• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • nihka
    FMGA skrev 2012-11-13 22:17:42 följande:
    Hah, och jag brukar tänka "Vadå, hatar hen - borde det inte heta: Jag hatar henom. Och varför skriva hen om en person man hatar och då rimligen vet könet på"  - och då är man strax framme vid henne/honom.

Ordhatare är ett märkligt släkte som det kan vara lite svårt att förstå sig på

Hatare av alla slag skulle jag säga.
  • Quintus Zebra
    Element skrev 2012-11-13 18:55:36 följande:
    Det handlar inte om en större acceptans för ordet i ickepolitiska sammanhang utan om att indirekt öka acceptansen för statsfeminismen, alltså den politiska ideologin via ordet. Om ett dokument är sekretessbelagt finns det ingen anledning att använda hen då man får förmoda att alla som har tillåtelse att läsa den känner till vilka berörda personer är. Jag har ännu inte läst någon roman som skulle ha blivit bättre av att författaren nyttjat hen.
    Kan du förklara detta för mig? Jag förstår inte?

Hur kan meningen "Hen skriver nya Star Wars" öka acceptansen för något som ganska få ens tror existerar, d.v.s. statsfeminismen? 
    Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
  • Element
    Quintus Zebra skrev 2012-11-14 13:16:02 följande:
    Kan du förklara detta för mig? Jag förstår inte?

Hur kan meningen "Hen skriver nya Star Wars" öka acceptansen för något som ganska få ens tror existerar, d.v.s. statsfeminismen? 

Det beror på hur man definierar statsfeminism för mig är det när politiker med partiets stöd (eller som en del av partiets ideologi/program) arbetar för att med tvång införa den svenska genusmodellen. Till verktyg använder man den lagstiftande makten och/eller  tvingar andra institutioner att arbeta utifrån denna ideologi via andra regler. Till hjälp har man vänsterkultureliten och media. Observera att en person kan tillhöra både kultureliten och media.

Det handlar också om att tysta oliktänkande. Per Ström mobbades ju ut. Man kan tycka vad man vill om hans åsikter men han har rätt att delta i debatten precis som alla andra. Istället nyttjar feministerna ogenerat de härskartekniker de anklagar andra för att använda när de vill bli av med honom.

Här har vi lite av hönan och ägget. Kultureliten har ju politikers öra men är det därför vissa politiska beslut fattas när det gäller t.ex. universitetsvärlden eller är det så att politikerna var först och kultureliten vädrar morgonluft?

Acceptansen ökar man genom att hamra in ordet. Det är ingen ny taktik. All propaganda utförs på ungefär samma sätt.
  • pappatomp
    Element skrev 2012-11-14 14:16:06 följande:

Det beror på hur man definierar statsfeminism för mig är det när politiker med partiets stöd (eller som en del av partiets ideologi/program) arbetar för att med tvång införa den svenska genusmodellen. Till verktyg använder man den lagstiftande makten och/eller  tvingar andra institutioner att arbeta utifrån denna ideologi via andra regler. Till hjälp har man vänsterkultureliten och media. Observera att en person kan tillhöra både kultureliten och media.

Det handlar också om att tysta oliktänkande. Per Ström mobbades ju ut. Man kan tycka vad man vill om hans åsikter men han har rätt att delta i debatten precis som alla andra. Istället nyttjar feministerna ogenerat de härskartekniker de anklagar andra för att använda när de vill bli av med honom.

Här har vi lite av hönan och ägget. Kultureliten har ju politikers öra men är det därför vissa politiska beslut fattas när det gäller t.ex. universitetsvärlden eller är det så att politikerna var först och kultureliten vädrar morgonluft?

Acceptansen ökar man genom att hamra in ordet. Det är ingen ny taktik. All propaganda utförs på ungefär samma sätt.
    Jag tycker att du är lite långsökt. Jag håller väl i stort med dig om statsfeminismen även om jag tycker att det har blivit betydligt bättre de senaste tio åren. Men även om dårarna propagerar för något så behöver allt de säger inte vara dåraktigt. Hen är ett hyfsat praktiskt litet ord om det används rätt, d.v.s. istället för han/hon.
  • Faber
    pappatomp skrev 2012-11-14 14:49:37 följande:
    Jag tycker att du är lite långsökt. Jag håller väl i stort med dig om statsfeminismen även om jag tycker att det har blivit betydligt bättre de senaste tio åren. Men även om dårarna propagerar för något så behöver allt de säger inte vara dåraktigt. Hen är ett hyfsat praktiskt litet ord om det används rätt, d.v.s. istället för han/hon.
    Hur skulle det annars användas? Jag tolkar din sista mening som att han/hon skall avskaffas då.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Jellybeanbaby

Jävlar vad långa inlägg i den här tråden

• nihka

I nyheterna rapporterades det att en person gett sig till känna som ansvarig för näthetsen mot göteborgseleverna och att hen (för att inte avslöja kön eller att det inte ansågs relevant)...

Bra exempel igår på P3 på hur man kan använda ordet hen.

• Jellybeanbaby
    nihka skrev 2012-12-22 14:43:51 följande:
    I nyheterna rapporterades det att en person gett sig till känna som ansvarig för näthetsen mot göteborgseleverna och att hen (för att inte avslöja kön eller att det inte ansågs relevant)...

Bra exempel igår på P3 på hur man kan använda ordet hen.

Fast just i detta fallet så är det intressant eftersom de skyldiga kokats ner till två stycken, En kille, förnamn börjar på A och en tjej, smeknamn börjar på M.

Så just i detta fall... så hade det gjort skillnad.
    Well behaved women rarely make history
  • nihka
    Jellybeanbaby skrev 2012-12-22 15:04:56 följande:

Fast just i detta fallet så är det intressant eftersom de skyldiga kokats ner till två stycken, En kille, förnamn börjar på A och en tjej, smeknamn börjar på M.

Så just i detta fall... så hade det gjort skillnad.

När den nyheten jag refererar till släpptes var det bara tal om en person så i just detta fall vid just den tidpunkten var det faktiskt inte alls intressant. 
  • Jellybeanbaby
    nihka skrev 2012-12-22 16:59:06 följande:

När den nyheten jag refererar till släpptes var det bara tal om en person så i just detta fall vid just den tidpunkten var det faktiskt inte alls intressant. 
    Jag förstår inte, kan du förklara. H
    Hur blir det MINDRE intressant att få veta könet på den misstänkte?
    Well behaved women rarely make history
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!