Tack så mycket hundpuss! Alltid roligt att få konkreta tips på vad som faktiskt funkar. Just nu är det så mycket tankar som flyger runt, ang scheman, litteraturlistor och tider hit och dit. Skönt att få lite tips och råd då mitt i allt.
pandyb skrev 2012-08-08 14:14:51 följande:
Jag funderar mest på hur jag ska få ihop det!
Har tackat ja till heltidsstudier till hösten samtidigt som jag är hemma och är föräldraledig till en liten Arvid född i maj. Han sover ytterst lite om dagarna och äter varannan timme, dygnet runt! Det trodde jag inte när jag skickade in ansökan mars!
Har dessutom en treåring hemma som går 15h på förskola.
När jag läser vad jag skrivit känns det omöjligt men jag ska verkligen försöka vill verkligen läsa dessa kurser!
Hoppas verkligen den lille blir lite mer medgörlig när skolan väl börjar så att du kan få ro att plugga. Tänk på att man har upp till 5 omtentor för varje tenta. Även om man då endast kan få godkänt, så är det ju ändå ett godkänt :)
Nu till hur jag tänker just nu:
Att jag ska jobba fram ett veckoschema är något som jag tänkt länge. Då killen går i skola själv mellan 8-15 (typ) varje dag så blir det att lägga upp min studietid då han är borta. (Ska dock låta mig ha sovmorgon till 9-10 OM det inte är någon stor tenta eller liknande) Blir nog en morot att försöka se till att allt är klart innan killen kommer hem så man kan käka middag och umgås. Det som sen eventuellt inte hinns med kan sättas upp senare på kvällen (då han ändå bara sitter vid datorn :P ), bara det blir gjort under rätt dag om man säger så.
Sen får man ju testa, men vet ju aldrig innan hur mycket tid man själv kommer att behöva lägga ner. Mna kan få öka sina timmar, eller minska. Allt beror ju på hur snabbt man själv tar till sig allt.
Sen kanske jag är fånig men jag har fått för mig att om man köper en lite finare almanacka/anteckningsbok/penna så blir det lite "roligare" att använda. Någon som känner som mig? Jag har iallafall köpt skrivböcker i fina färger och planerar att färgkoda anteckningarna i fina färger, för att göra det hela lite roligare och mer "jag".