Petra D skrev 2013-01-07 13:40:56 följande:
Nu har jag registrerat mig!! Känns otroligt skönt att äntligen har valt för denna beslutsångest har nästan tagit livet av mig ;) Har öppnat upp mitt konto på Mina sidor(har läst på HV tidigare) och prenummerar på kursen via DisCo, men vart hittar jag rubriken Studieanvisningar någonstans?
Ang. Kurslitteraturen, det står att man kan köpa Sveriges rikes lag ELLER Svensk lag. Det skiljer ju en hel del i pris och jag har redan Sveriges rikes lag (2006) sedan tidigare så jag skulle nog helst vilja hålla mig till Svensk lag denna gång, men vad skulle du rekommendera? Behövs hela stora lagboken eller räcker det med den lite nättare Svensk lag?
Vad kul att det känns bra. Nu vet ju inte jag om ert ser exakt ut som för oss, men visst är allt ganska tydligt inför varje vecka, vad som ska göras? Allt finns ju liksom i studieanvisningen, jätteenkelt. I mina andra distanskurser ligger alla olika uppgifter på olika ställen och allt känns jätterörigt i jämförelse :P
Jag vet faktiskt inte hur den har, min mamma jobbar inom kriminalvården så jag lånade hennes röda lagbok från 2011 det är ju den största tror jag och den har ju funkat helt utmärkt. Min kompis som går kursen har dock inte ens köpt en lagbok hon kör på
lagen.nu så jag tror det mesta funkar.
I dagligt tal brukar lärarna säga den röda (som inte ges ut längre efter 2011), den blåa eller den gröna lagboken, och den du menar, svensk lag är väl den de brukar kalla den gröna, och den är det flera i kursen som använder, och det verkar funka bra. :) Det som inte finns i den lite mindre, finns ju isf på
lagen.nu eller
notisum.se, så det borde inte vara något problem att köra med den.
Nej jag har inte gjort tentan ännu, den tror jag är satt till den 19e januari, alltså det allra sista som görs innan avslut. Den hålls iaf på en lördag och man får 5-6 timmar på sig.