Äggdonation höst/vinter 2012
Jenkis skrev 2012-09-28 20:47:37 följande:
Men jösses! Jag trodde de hade mer framförhållning än så...I min bubbla här trodde jag att man skulle veta typ en vecka innan, när insättning skulle ske. Ser både på ditt inlägg och Fruhns att så inte är fallet.
Jag har sagt som det är på mitt jobb och det kanske är tur? Man har ju hört om dem som inte sagt ett knyst till någon, men de kanske bara sjukanmäler sig rätt upp och ned? Ja, det kanske är smartast?
Jag tycker att det är så tråkigt att man inte får veta VARFÖR det blir som det blir. Det är ju mycket lättare att acceptera att äggen inte räckte eller att donatorn inte svarar på behandlingen än att man själv skall gå runt och spekulera. Har känt precis samma sak som dig i bemötandet från sjukhuset. Det känns som de vet en massa som de inte säger och jag kan inte förstå varför. Vad är det för fel på sanningen?
Jag har fortfarande ÄL-flytningar och nu börjar jag få ont i bröstvårtorna som jag fick direkt efter ÄL när jag var yngre. Undrar om jag kommer att vara tillräckligt nedreglerad till torsdag? Bara fem dagar kvar. Får snart börja ta Synarela tre gånger om dagen på eget bevåg
Är inne på mitt elfte dygn med Synarela. Hur har ni andra känt er då? Har ni också först känt er gravida för att sedan känna som ni fått ÄL?
Vad nojjig man är! Sitter här och oroar mig att jag inte skall vara tillräckligt nedreglerad till torsdag. Varför gör jag det? Varför oroa sig för något som kanske inte kommer hända? Jag kanske visst är fint nedreglerad till dess och är jag inte det så får väl alla andra vackert fortsätta spraya... Eller så är någon annan inte det och vi andra får fortsätta. Vad knäpp man är!
Undrar om jag får någon blödning eller om kroppen tycker att det fick räcka med en ordinarie mens. Läste någonstans på nätet att det inte alls var säkert att man får en blödning av Synarelan (började ju dag 2 och inte 21), men vem vet hur det skall vara? Samtidigt känner jag att det inte är så stor idé att ringa koordinatorn och fråga heller. På tisdag har jag sprayat 14 dagar och jag tänkte ändå inte ringa innan dess. På torsdag får jag ju ändå svart på vitt om det är ok eller ej. Mens eller ej.