• Jenkis

Äggdonation höst/vinter 2012

Lillamillan! Jättetråkigt! Just nu känner jag ju med att jag går samma öde till mötes tyvärr...

• Jenkis

Vilken helg! Inte nog med att jag har jobbat mycket hela veckan och hela helgen eftersom vi har haft semestrar och sjuka. Igår fick jag höra att en av dem som varit sjuk har gjort självmordsförsök i förrgår. Lite stressade kan man ju säga...

Igår var jag så stressad att jag hade som mensvärk nästan hela dagen. Nu kanske jag inte är gravid, men om jag är det känns det givetvis inte bra... visst värre saker har väl hänt nygravida såklart. Men jag blir lite less. Jag vill ju ha det lugnt och skönt under min ruvning.

• Jenkis

Tack Frun! Jag kör yoga varje kväll och det hjälper mig mycket. Bara det att det blivit lite för lite tid för avkoppling på sistone generellt. Hinner knappt hem innan det är dags att jobba igen känns det som. Tur att sambon finns som fixar med allt annat hemma...

Men Jag är så otroligt less på allting nu.

Less på att jobba hela tiden.

Less på att det känns som vi misslyckats

Less på att att ta mina mediciner. Ibland känner jag att jag bara vill sluta och släppa fram mensen och bli som folk igen! Har ju medicineras i åtta veckor nu!

Less på att det känns långt kvar till testdagen och att det ändå kommer att vara negativt, så varför sitta här och lida i onödan?

Samtidigt, vad är 7 dagar till i sammanhanget? Det orkar jag väl? Har jag orkat hit så orkar jag väl lite till? Dessutom har jag ju inga direkta biverkningar.så varför klaga? Det är bara känslan kroppen jag vill slippa. Ni vet den där olustiga känslan kroppen precis innan mensen sätter igång. När typ allting är bläää och man varierar sitt humör genom att vara häxa och ledsen. När man inte kan vara riktigt glad.

Ja, ja. Det löser sig...

• Jenkis
    Fruhn skrev 2012-09-25 08:52:23 följande:
    Hej, har försökt göra en sammanställning:

Nahoj23: ruvar

Sharika: insättning v. 40

Fruhn: insättning v. 40

ewa00: ny insättning om någon vecka

lillamillan: insättning v. 42-43

Jenkis: sprayar

Lyckligtlottad1234: insättning i slutet av oktober

Frist: väntar på beslut gällande donation. Ev. till Finland eller korsdonator.

Puh76: Kö i sverige och i finland.

Backefru: utredning inför remiss till Huddinge

Hoppas det går bra för er!!

Den nya sammanfattningen blir något i stil med nedanstående. Jag ber verkligen om ursäkt om jag skrivit något tokigt!

Gravida!

Lyckligtlottad1234

Frun

Sharika

Ruvar

Jenkis

Väntar i kö eller utredning

Puh76

Backefru

Frist

Väntar på nya krafter/försök

Nahoj23

Lillamillan

Vad gör ewa00?

Fyll gärna på för ovanstående är ju inte alla som är på G. Minnet kort...
  • Jenkis
    Jenkis skrev 2012-11-12 18:14:20 följande:
    Den nya sammanfattningen blir något i stil med nedanstående. Jag ber verkligen om ursäkt om jag skrivit något tokigt!

Gravida!

Lyckligtlottad1234

Frun

Sharika

Ruvar

Jenkis

Väntar i kö eller utredning

Puh76

Backefru

Frist

Väntar på nya krafter/försök

Nahoj23

Lillamillan

Vad gör ewa00?

Fyll gärna på för ovanstående är ju inte alla som är på G. Minnet kort...

Ewa00 är gravid kom jag just på + sakura77 och lisa81. Har väl glömt några andra + att listan blev svårläst... ja, ja.

Tycker det sticker i brösten och att jag är illamående från och till. Men det kan jag ju bli precis innan mens med, dessutom är jag trött och det ger ju lätt illamående hos mig. Fick papper idag från kliniken där sambon måste skriva på om jag åker ensam för att få ett frysägg. Kan man inte få ta en sak taget Får väl hiva in dem i något skåp så länge. Vill inte se dem nu.
  • Jenkis
    Fruhn skrev 2012-11-12 14:31:12 följande:
    Hej på er!

Hoppas att det går bra för er, i de olika stadier ni är.

Reflekterade över en sak.. Här har man gått och längtat och längtat så mycket efter att bli gravid. Miraklet sker, man får plus på stickan. Då hade jag en tanke om att alla problem skulle försvinna och jag skulle gå med ett fånigt leende på läpparna. Vad händer då... illamående och tröttheten... Här vill man gå och vara lycklig i fred och så är det hela tiden det där jäkla måendet..

Har nu dock skaffat sea-band och tycker faktiskt att det fungerar något mot illamåendet, så nu hoppas jag att lite hallelujakänsla kan få infinna sig istället. Eftersom jag inte sagt något till kollegorna på jobbet ännu, bara till chefen, så har jag handledskydd för att dölja mina sea-band.. varmt blire :)

Håller mina tummar för att det går bra för er andra i tråden!!

Ha, ha. Roligt skrivet och väldigt träffande. Så är det nog för de flesta. Att när man inte alls går med ett fånigt flin på läpparna när miraklet händer. Möjligtvis direkt efter grav-testet.
  • Jenkis
    lyckligtlottad1234 skrev 2012-11-12 19:45:31 följande:
    Uppdaterar. Jag har plussat!!! Min Fjärde äggdonationsbehandling, med min andra donator! Hoppas, hoppas, hoppas det som fastnat vill stanna! 

Hej, har försökt göra en sammanställning:

Nahoj23: ruvar 

Sharika: insättning v. 40

Fruhn: insättning v. 40

ewa00: ny insättning om någon vecka

lillamillan: insättning v. 42-43

Jenkis: sprayar

Frist: väntar på beslut gällande donation. Ev. till Finland eller korsdonator.

Puh76: Kö i sverige och i finland.

Backefru: utredning inför remiss till Huddinge 

Lyckligtlottad1234: Fjärde ÄD-insättningen. Plus 10/11-2012

Jättekul!!!

Jag såg det på din blogg. Håller tummarna! Var speciellt kul att följa just dig eftersom vi hade insättning typ samtidigt.
  • Jenkis
    Sandra1982 skrev 2012-11-14 16:23:12 följande:
    Hej alla!

Är inne på min andra omgång med äggdonation och igår fick jag ett utav vårt fina ägg insatta, så nu börjar den långa väntan! Men jag är förhoppningsfull och har en bra känsla i kroppen  Önskar alla starka kämpar här inne ett lycka till från hjärtat!

Lycka till Sandra 1982!

Sakura 77 tack för ditt stöd!
  • Jenkis

Har läst på forumet om när folk testar positivt sent och jag vet inte vad jag skall tro. BIM +11 har jag sett flera som först då testat positivt... Min bästa vän testade själv positivt för första gången i v. 9 och 10 tester senare! Visst det är ju väldigt ovanligt. BIM +11 är säkert inte heller vanligt även om det ser vanligt ut på forumet (det är inte genomsnittsgraviditeter som håller till här).

Såg en intressant artikel om hcg-nivåer i olika veckor. Det är inte unikt att vissa personer inte får plus förrän i v 5+3 typ, eftersom hcg hos vissa inte stiger över 25 mikromol förrän då. Om jag skulle gå på det skulle jag testa på RD 24. Men jag fattar ju själv att man lätt gör sig en höna av en fjäder i stället för att se sanningen i vitögat

Tilläggas kan att BIM+11 är i en 28-dagarscykel v.5+4, så ovanstående personer har lite hårda data bakom sig ändå.

Enda gången jag själv varit gravid testade jag inte positivt förrän BIM+9 (motsvarar RD 23 för mig). Jag vet att klinikerna drar gränsen vid RD 18.

Nu skall jag ta en paus härifrån några dagar Lycka till ni andra!

• Jenkis
    finatilda skrev 2012-11-15 14:33:20 följande:
    Grattis Lisa 81

Lycka till Sandra1982 jag har precis som du nyligen sätt in 2 embryon. Detta gjordes i Umeå 1/11. Så nu går jag och väntar på att få göra gravtest, det ska göras nästa torsdag den 22/12. Jag väntar så..... Lycka till alla ni starka människor som kämpar för att skaffa barn.

Stort lycka till! Test på RD 22, det är nog det längsta jag har hört hittills. Förstår om det kliar i fingrarna
Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012