Äggdonation höst/vinter 2012
Lillamillan! Jättetråkigt! Just nu känner jag ju med att jag går samma öde till mötes tyvärr...
Lillamillan! Jättetråkigt! Just nu känner jag ju med att jag går samma öde till mötes tyvärr...
Vilken helg! Inte nog med att jag har jobbat mycket hela veckan och hela helgen eftersom vi har haft semestrar och sjuka. Igår fick jag höra att en av dem som varit sjuk har gjort självmordsförsök i förrgår. Lite stressade kan man ju säga...
Igår var jag så stressad att jag hade som mensvärk nästan hela dagen. Nu kanske jag inte är gravid, men om jag är det känns det givetvis inte bra... visst värre saker har väl hänt nygravida såklart. Men jag blir lite less. Jag vill ju ha det lugnt och skönt under min ruvning.
Tack Frun! Jag kör yoga varje kväll och det hjälper mig mycket. Bara det att det blivit lite för lite tid för avkoppling på sistone generellt. Hinner knappt hem innan det är dags att jobba igen känns det som. Tur att sambon finns som fixar med allt annat hemma...
Men Jag är så otroligt less på allting nu.
Less på att jobba hela tiden.
Less på att det känns som vi misslyckats
Less på att att ta mina mediciner. Ibland känner jag att jag bara vill sluta och släppa fram mensen och bli som folk igen! Har ju medicineras i åtta veckor nu!
Less på att det känns långt kvar till testdagen och att det ändå kommer att vara negativt, så varför sitta här och lida i onödan?
Samtidigt, vad är 7 dagar till i sammanhanget? Det orkar jag väl? Har jag orkat hit så orkar jag väl lite till? Dessutom har jag ju inga direkta biverkningar.så varför klaga? Det är bara känslan kroppen jag vill slippa. Ni vet den där olustiga känslan kroppen precis innan mensen sätter igång. När typ allting är bläää och man varierar sitt humör genom att vara häxa och ledsen. När man inte kan vara riktigt glad.
Ja, ja. Det löser sig...
Har läst på forumet om när folk testar positivt sent och jag vet inte vad jag skall tro. BIM +11 har jag sett flera som först då testat positivt... Min bästa vän testade själv positivt för första gången i v. 9 och 10 tester senare! Visst det är ju väldigt ovanligt. BIM +11 är säkert inte heller vanligt även om det ser vanligt ut på forumet (det är inte genomsnittsgraviditeter som håller till här).
Såg en intressant artikel om hcg-nivåer i olika veckor. Det är inte unikt att vissa personer inte får plus förrän i v 5+3 typ, eftersom hcg hos vissa inte stiger över 25 mikromol förrän då. Om jag skulle gå på det skulle jag testa på RD 24. Men jag fattar ju själv att man lätt gör sig en höna av en fjäder i stället för att se sanningen i vitögat
Tilläggas kan att BIM+11 är i en 28-dagarscykel v.5+4, så ovanstående personer har lite hårda data bakom sig ändå.
Enda gången jag själv varit gravid testade jag inte positivt förrän BIM+9 (motsvarar RD 23 för mig). Jag vet att klinikerna drar gränsen vid RD 18.
Nu skall jag ta en paus härifrån några dagar
Lycka till ni andra!