Nahoj23: jag tog Procren som ska starta nedregleringen. Jag har fortfarande ägglossning och det är väl den processen de behöver stoppa upp för att synka min cykel så att jag kan ta emot ett ägg när donatorn har donerat. Har förstått att man även kan använda någon form av spray som man tar flera dagar, men det här är endast en spruta. Om ca två veckor ska jag ta blodprov för att se om det fungerade, gjorde det inte det får jag antagligen sprayen istället.
HRE: Visst är det svårt att släppa tanken på egna försök. Jag blev så chockad och ledsen när jag fick diagnosen för tidigt klimakterie. Vi satte dock igång processen kring ÄD ganska tidigt i och med att vi insåg att det är kötid. Kötiden har sedan hjälpt mig att bearbeta detta. Jag har även blivit gravid men fick tidigt missfall under tiden vi väntat. Det hjälpte mig ytterligare att inse att mina ägg har för dålig kvalitet. Å andra sidan var mina värden för dåliga för att få prova IVF, förstår att du ändå har haft hoppet kvar i och med att ni fått göra IVF försök. Men ibland kanske beslutet kring något får komma först, bearbetningen efteråt. Hoppas du förstår vad jag menar?
Frågan kring det genetiska har självklart snurrat i mitt huvud, så om du kan få ägg av din syster är ju det en väldigt bra lösning i och med att det då blir ett barn med din familjs gener. Jag tänker också mycket att ägget är en del i ekvationen, sen är det ju din "miljö" som ägget kommer växa i, ditt blod som kommer strömma igenom fostret. Det blir du som får gå där med magen i vädret och känna dig härligt illamående och få svullna fötter och cravings och allt vad det nu blir
Oavsett om ni lyckas på nästa IVF försök eller om det blir ÄD.. Lycka till!