• Fruhn

Äggdonation höst/vinter 2012

HRE: Skönt att få ett sådant bra besked från din läkare. Vad tråkigt att höra om din pojkvän. Hoppas verkligen att det ordnar sig för dig. Hur blir det med stimuleringen nu då? Går du vidare ändå fast med donator för spermierna? Måste kännas jobbigt med en sorgeprocess i allt som du redan går igenom. Håller tummarna för att det blir så bra som möjligt för dig!

Ewa00: Håller tummarna för dig att det går bättre den här gången. När blir det insättning?

Nahoj23: Nu börjar det närma sig! Kul! Jag har tyvärr inga tips för tiden man ruvar, har ju aldrig gjort det själv.. men om du kommer på något nu när du själv ruvar får du gärna dela med dig.

Själv tog jag prov igår för att se om procren gjort som den ska. Så nu håller jag tummarna för att det tickar på :)

• Fruhn

Men usch Nahoj23, vad tråkigt att höra! Var går du någonstans? Är personen du får besked av bra att prata med? Tycker att du t.ex. borde kunna få svar på hur länge du kan gå utan att behöva oroa dig för blödning?
    Förstår att det känns tufft!

• Fruhn

Vi fick veta att vi ska vara lite flexibla, att de brukar kunna pricka rätt vecka men att det ibland blir tidigare eller senare. Men i och med att erat redan blivit skjutet på en vecka så förstår jag din frustration. Hoppas ni får klarhet i början av nästa vecka och att det rullar på smärtfritt framöver! Lycka till!!

• Fruhn

Nahoj23: nej vad tråkigt! Så ledsen för din skull!! Hoppas du får ett försök med frysta ägg. När ska du få mer information?

• Fruhn

Grattis!! Håller tummarna!!
    Kan tyvär inte uttala mig om din fråga, hoppas du får svar.
    Men vad skönt att det äntligen blev något!

• Fruhn

Äntligen! Imorgon påbörjar jag östrogenbehandlingen. Då kan jag säga bye bye till värmevallningarna och dålig sömn :)
    Hoppas även slippa huvudvärken som kommer ganska ofta.. sen vet jag ju i och för sig inte hur jag reagerar på Progynon, men förhoppningsvis märker jag det knappt. Men nu är det inte lång tid kvar :)
    Ni som tagit Progynon, har ni fått några biverkningar?

Nahoj23: Hur går det med ruvandet? Hoppas du mår bra!

Lillamillan: det börjar närma sig för er också, härligt!

• Fruhn

Nahoj23: hade du svårt att gå längre sträckor innan insättningen? Tänkte annars att det kanske var gravsymptom :) De två gånger jag testat positivt fick jag väldigt dålig kondis nästan på en gång..
    Gällande dina odds tror jag att du ska försöka slappna av och inte läsa förmycket på nätet, även om jag förstår att det är svårt. Om det inte fungerar kommer du att bli ledsen ändå, att försöka förbereda sig funkar sällan och kanske dessutom leder till att du mår sämre under ruvningsperioden för att du är spänd. Försök att slappna av och må så bra du kan. Håller tummarna för dig!

• Fruhn

Nagoj23: nu har halva tiden gått :) snart testdags.
    För mig känns tiden ömsom seg som kola och ömsom som den flyger förbi :) Men nu är det bara 1 1/2 vecka kvar till insättning (förutsatt att allt rullar på). Spralligt!!
    Märker ännu inga biverkningar av Progynon, men jag har ju bara ätit den sedan i måndags.

Hoppas det går bra för er alla!!

• Fruhn

Nahoj23: Det är allra första insättningen för oss, om allt går som det ska är det färska ägg. Har förstått efter din åktur att man kan behöva vara förberedd på allt möjligt.. Vi går på Huddinge. Tycker att det fungerat bra. Deras koordinator är suverän.
    Håller tummarna för dig!

• Fruhn

Backefru: förstår verkligen, du är i samma sits jag var i för 9 månader sedan. Ta lite tid att smälta och sörja beskedet. Gällande ev. korsdonator, har ni någon i familjen/vännerna som ni tänker på? För oss blev det så att vi inte direkt behövde fråga, när jag berättade om vår situation var det två som anmälde sig direkt. Har även sett att vissa frågar här på Familjeliv och kan skaffa sin korsdonator på så sätt.
    Vi fick som sagt beskedet i årsskiftet och nu är det dags för vårt första försök v. 40. Det kan kännas som lång tid, men för mig har det i efterhand varit bra, jag har då haft tid att sörja och sen kunna ställa in mig på ÄD. Nu är jag jättesprallig inför att det snart är dags :)
    Hoppas du och din man kan prata om det, så att ni stöttar varandra.
    Lycka till!!

Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012