• Fruhn

Äggdonation höst/vinter 2012

lillamillan: spännande! När blir det insättning? Lycka till!!

• Fruhn

Grattis Lisa 81! Har fått för mig att man i Sverige sällan sätter in två ägg, vad fick ni för information? Så du kan alltså vara gravid med tvillingar, coolt!

• Fruhn

Vi fick beskedet ca 6,5 veckor innan äggplock, men då gick det fort.. Vi fick samtalet på onsdagen och jag tog Procren sprutan tisdagen därefter :)

• Fruhn

Hej! Jag håller verkligen tummarna för er som gjort insättning nu! Hoppas hoppas!!

Själv har jag haft några blödningar som såklart gjorde att hjärtat åkte upp i halsgropen. Jag försökte tänka på informationen vi fått om att man ofta blöder vid äggdonation.. Vi fick dock åka in på ett tidigare ultraljud för att se att det såg bra ut och där fick vi se ett hjärta som slår!! Så häftig känsla. Illamåendet och tröttheten är inte lika häftigt.. men jag tar gärna det nu när vi äntligen är gravida. Jag har med egna ägg aldrig klarat mig längre än v.6 så nu känns det jättebra att vara inne i vecka 7 :)
    Nästa vecka ska vi på ett till ultraljud och om allt ser bra ut då också så skrivs vi över till vanliga mödravården. Det är så coolt det här!! Min man är verkligen världens bästa. Han skämmer bort och tar hand om mig som bara den. Det underlättar ju verkligen när man mår så tjyvigt..

Hoppas det går bra för er andra!!

• Fruhn

Grattis Lisa81!! Visst är det häftigt att se hur det slår :)

• Fruhn

Jenkis: det är ju så väldigt individuellt.. Jag är gravid och har inte ömma bröst (inte ännu i alla fall) Så försök slappna av, alla påverkas ju olika. Vid vanlig graviditet är det ju många som knappt märker att de är gravida förrän vecka 7-8.
    Håller tummarna för dig!

• Fruhn

Grattis Sakura77!! Visst är det härligt! Njut nu! Sen kommer alla graviditetssymptom och då blir det inte lika lätt att njuta :)

• Fruhn

Jenkis: förstår verkligen. Ett tips är att ladda ner en app med mindfulnessövningar, kroppsskanning eller övriga avslappningsövningar. Väldigt bra för att komma ned i varv. Lycka till!

• Fruhn

Hej på er!
    Hoppas att det går bra för er, i de olika stadier ni är.
    Reflekterade över en sak.. Här har man gått och längtat och längtat så mycket efter att bli gravid. Miraklet sker, man får plus på stickan. Då hade jag en tanke om att alla problem skulle försvinna och jag skulle gå med ett fånigt leende på läpparna. Vad händer då... illamående och tröttheten... Här vill man gå och vara lycklig i fred och så är det hela tiden det där jäkla måendet..
    Har nu dock skaffat sea-band och tycker faktiskt att det fungerar något mot illamåendet, så nu hoppas jag att lite hallelujakänsla kan få infinna sig istället. Eftersom jag inte sagt något till kollegorna på jobbet ännu, bara till chefen, så har jag handledskydd för att dölja mina sea-band.. varmt blire :)

Håller mina tummar för att det går bra för er andra i tråden!!

Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012