• silhuett

Kvalitén på Converse?

Jag har ett par fejk-Converse tygskor där gummilisten har släppt från tyget. Jag funderar på om man råkar ut för samma sak med äkta Converse? Hur länge håller dem egentligen? Är de värda pengarna?

Vill ha, men vill att de ska hålla.

• Svar på tråden Kvalitén på Converse?
  • alkemi

De håller inte, eller ja de håller lika länge som vanliga tyg skor men inte längre!
    Men de är klart snyggare och dyrare ;)

Schatzi - efterlängtad och älskad från första stund
  • Mia03

Jag hade ett par äkta converse och precis som du säger släppte gummit, man blir bra irriterad när man köper ett par skor man tror ska hålla för ett något dyrare pris. Men tycker ändå det är värt det för det är ju snygga skor :)

• Karriis

När jag använde fake-converse så höll dom en sommar, max.

Mina äkta converse har hållt i 2 somrar, en höst, en vår och så använde jag dom lite på vintern.

Så ja. Mina äkta (fortfarande hela och fina! "allstar"-märket längst bak är lite slitet dock) har hållit 5 gånger så länge som tidigare fake :) and still going strong.

• Lilium

Om man är försiktig med hur hårt man knyter dem brukar de hålla något längre. Märkte att tyget lossnade från sulan på sidorna på mina förra skor, just pga att jag varit lite oförsiktig med hur jag hanterade skosnörena.

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
  • LunaLunatic

Mina tygskor (vanliga no-brand och ett par fejk converse) går alltid sönder i hälen: tyget släpper och plasten eller var det är kommer fram = skavsår. Samma probs med converse?

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • silhuett

Vad kluven jag blir nu.. Jag tycker de är snygga, men vill inte lägga ut 800 kr på ett par skor när jag kan få ett par nästan identiska för 300, om det är samma kvalitet. Jag är ingen märkes-bög liksom, så det är inte den där stjärnan på skorna som jag är ute efter  Flört

• silhuett
    Lilium skrev 2012-07-28 12:39:19 följande:
    Om man är försiktig med hur hårt man knyter dem brukar de hålla något längre. Märkte att tyget lossnade från sulan på sidorna på mina förra skor, just pga att jag varit lite oförsiktig med hur jag hanterade skosnörena.
    Okej.. Jag brukar inte dra åt så hårt, så det känns orimligt att det beror på det. Kanske ska jag köpa ett par nya fejk först och testa (dessa fick jag begagnat av en tjej). Och är jag inte nöjd med dem kan jag ju köpa äkta. Eller?
  • Kimona

Riktiga Converse håller mycket längre. Har köpt många fejk just för att de är billiga men de har gått sönder efter några veckor (hål genom sulan eller så har det lossnat i hälen på insidan)

Mina Converse slängde jag efter 5 år

• Vinter kvinnan

Alla mina är hela, haft dem i 3-4år och använder dem flitigt.
    Beställ converse på www.ebay.co.uk  så får du dem för 400kr typ. 

• johanssone

Haft mina i tre år, fortfarande hela! :) vet inte vad folk gör med dem om dem går sönder, men jag har haft mina nästan varje dag och de är hela!

Svar på tråden Kvalitén på Converse?