• silhuett

Kvalitén på Converse?

Jag har ett par fejk-Converse tygskor där gummilisten har släppt från tyget. Jag funderar på om man råkar ut för samma sak med äkta Converse? Hur länge håller dem egentligen? Är de värda pengarna?

Vill ha, men vill att de ska hålla.

• Svar på tråden Kvalitén på Converse?
  • silhuett

Okej, känner mig lite tryggare nu

Ska testa i en affär och sen beställa från en sida som har rätt bra rea

• hannis

Mina har hållit i 2 år nu och jag tvättar dem rätt ofta i tvättmaskinen eftersom de är vita. De ser fortfarande helt nya ut.

• Jenniesmamma

har haft mina converse i 2,5 år och det är inget fel på dom, förutom att dom är smutsiga, men dom är ju vita så inte så konstigt:)

• s81
    LunaLunatic skrev 2012-07-28 12:39:33 följande:
    Mina tygskor (vanliga no-brand och ett par fejk converse) går alltid sönder i hälen: tyget släpper och plasten eller var det är kommer fram = skavsår. Samma probs med converse?
    Precis så har alla mina tre Converse blivit! Också låter det som att jag "pruttar" för varje steg jag tar, förstår inte varför det ljudet blir i just Converse-skorna!?
    Mina helsvarta Converse var jag tvungen att tvätta pga en olycka med en kissnödig katt... dom blev gråsvarta och jag har inte velat använda dom sen dess Vet dock inte vad tvättrådet är...

Men annars är jag nöjd med kvaliteten
  • s81
    s81 skrev 2012-07-28 22:02:04 följande:
    Precis så har alla mina tre Converse blivit! Också låter det som att jag "pruttar" för varje steg jag tar, förstår inte varför det ljudet blir i just Converse-skorna!?
    Mina helsvarta Converse var jag tvungen att tvätta pga en olycka med en kissnödig katt... dom blev gråsvarta och jag har inte velat använda dom sen dess Vet dock inte vad tvättrådet är...

Men annars är jag nöjd med kvaliteten
    Just ja, de äldsta (de svarta, tvättade) är två år, de andra två köpte jag förra sommaren och har inte använt dom överdrivet mycket.
  • BananaSplit

Jag köpte ett par i Kina för 4 år sedan för 60 kronor, de håller än, dock använder jag dem inte varje dag, men ändå...

• izzibizz

Jag tycker converse de äkta är skit. Tyget släpper från hälen, gummit där fram och sen äter de hål på nya strumpor på en dag. Har haft lacoste, polo och Svea och de är tusen gånger bättre. Aldrig aldrig mer converse

• jelina

mina höll skitdåligt men jag sliter knepigt mycket på skor överlag... men nån dunderkvalitet skulle jag inte vilja påstå att det är...

• isblomma

På mina äkta converse  började yttre gummikanten på högra skon släppa efter bara några dagar. Först var det bara ett litet glapp men det blev större ganska snabbt. Nu har det släppt flera cm på båda sidorna på båda skorna! Tyvärr köpte jag dem på en skoaffär som lades ner så det finns ingen chans att reklamera dem. Som tur är betalade jag "bara" halva priset för dem.

• silhuett

Vad konstigt att det är så blandad kvalitet.. Obestämd Jag vet inte om jag ska våga mig på att köpa eller inte.

Svar på tråden Kvalitén på Converse?