• silhuett

Kvalitén på Converse?

Jag har ett par fejk-Converse tygskor där gummilisten har släppt från tyget. Jag funderar på om man råkar ut för samma sak med äkta Converse? Hur länge håller dem egentligen? Är de värda pengarna?

Vill ha, men vill att de ska hålla.

• Svar på tråden Kvalitén på Converse?
  • IsadorasMamma

Mina converse har hållt riktigt länge!
    Jag har iofs många par men det är just för att det är bra kvalitet.

Ett par vita kasserade jag för ett tag sedan då gummit spruckit men de var 5 år gamla!

• johanssone

Vet inte vad ni haft för skit, men jag haft flera att stycken och alla höll länge! Finna inga bättre skor

• Siie

Mina converse har hållit flera år, de äldsta är 6 år gamla.

OM nu ett par skor skulle gå sönder, har man väl något eller några års rätt att reklamera en vara. Vet att en kompis gjorde så vara converse hade släppt i hälen efter 8 månader.

• 010306

mina är svarta & har tvättat dem en gång i 30 grader utan att de ändra färg

• MoaElis

Jag har haft mina mycket i ca 1½ år... Dom håller på att falla sönder. Beror nog på hur mycket man använder dom, håller väl som ett par vanliga skor.

• ingridmarie

Jag hade ett par fake från typ skopunkten som faktiskt höll i runt 1-2 år.

• mmeline

Jag köpte ett par i slutet på våren som gick sönder nu i Augusti...Släppte vid gummilisten och gick hål på hälen på ena skon. Ganska dåligt för ett par skor för 700 kr. Visserligen var de flitigt använda, men ändå.

• mmeline
    mmeline skrev 2012-08-11 09:04:26 följande:
    Jag köpte ett par i slutet på våren som gick sönder nu i Augusti...Släppte vid gummilisten och gick hål på hälen på ena skon. Ganska dåligt för ett par skor för 700 kr. Visserligen var de flitigt använda, men ändå.
    Och mina var äkta, kan påpekas.
Svar på tråden Kvalitén på Converse?