• silhuett

Kvalitén på Converse?

Jag har ett par fejk-Converse tygskor där gummilisten har släppt från tyget. Jag funderar på om man råkar ut för samma sak med äkta Converse? Hur länge håller dem egentligen? Är de värda pengarna?

Vill ha, men vill att de ska hålla.

• Svar på tråden Kvalitén på Converse?
  • Delia

Äkta håller längre. Men jag skulle aldrig få för mig att köpa äkta för 800 eller fake för 300, det är alldeles för dyrt för tygskor. Äkta köper jag antingen i USA eller på ebay för mindre än hälften av det svenska priset och fake går att få tag på för 150 kr om man letar lite.

• Delia

Och nu menade jag fake converse och inte tygskor från typ skopunkten.

• silhuett
    kiriaki skrev 2012-08-11 09:15:00 följande:
    Testa bestall Converse fran USA, dom kostar ca 120 kr har!
    Måste man inte betala tull-avgift då? Och vad går frakten på?
    Har du tips på någon bra sida man kan beställa från?
  • Delia

Converse kostar inte 120 kr i USA. Tull får man oftast inte på lägre summor, jag har aldrig fått det på paket med värde under 500 kr.

• kiriaki
    Delia skrev 2012-08-11 09:55:15 följande:
    Converse kostar inte 120 kr i USA. Tull får man oftast inte på lägre summor, jag har aldrig fått det på paket med värde under 500 kr.

Jag bor i USA och har kostar dom ca $20 vilket ar 134 kr.. sa nej kanske inte 120 men nara! :) Har ingen aning om vad som ar ett bra stalle att bestalla fran men tullavgift kan man undvika om man kan maila foretaget man koper fran och be dom skicka det som en gava (funkar sakert inte med alla men men). Annars far man lara kanna nagon i USA som kan skicka! :)
  • Delia

Oookej men i vanliga fall kostar converse runt 40 dollar i USA.

• Delia

Du kanske kan länka till någon sida där vi kan köpa converse för 20 dollar då kiruaki?

• gabardin

Ha! Converse är världshistoriens mest överskattade tygsko. Tyg fastlimmat på en platt plastsula, går sönder fort och är värdelöst för fötterna. Och det är samma princip oavsett märke. Fattar inte att vuxna människor på fullaste allvar kan anse att det är en bra sko. Marknadsföringen har gjort dem till någon sorts livsstilsmarkör och tydligen har folk svårt att växa upp.

/min åsikt

• Susanne 977

Dottern har Converse och de ser som nya ut trots väldigt flitigt användande av en nioåring med bus, sandlådor, lekparker osv.

Hon hade tidigare fake från Stadium och de höll ganska bra de också men inte lika bra sula och kvalite. Men pga passformen får hon inte ner fötterna i dessa längre och därför blev det Converse.

• Susanne 977

Visst kan man säkert hitta converse för $20 om det är på en outlet.
    Men om man inte vill ha förra "årets" så ligger de på $35-50 till junior och $45 och uppåt för senior.

Jag betalade 280kr(svensk online affär) paret för min dotter Converse eftersom de var på rea men det innebar ju också att det utgående modell och inte nyheter.

Svar på tråden Kvalitén på Converse?