Anonym skrev 2012-07-30 09:19:20 följande:
Arbetar du inom vården? Det var en sjuksköterska som påstod tidigare i tråden att man blivit mer restriktiv med att tala om kön på barnet "eftersom könsrelaterade aborter ökat på senare år"! Och varför man tänker att det är könsrelaterat är väl för att man upptäckt att det mest är flickfoster som tas bort!! Och självklart får man väl genomgå UL tidigare i grav om man säger att man är orolig och man kanske vill veta könet för att man har en sjukdom i släkten som bara drabbar flickor tex!! Många av de som tar bort flickfoster visade sig komma från andra länder och då är ju ens historia inte känd i Sverige. Men det är väl bara skitprat för du vet väl sanningen? Är du BM?
Nej jag arbetar inte inom sjukvården men jag vet ju var tidsgränserna för abort går. Jag kan hälso- och sjukvårdslagen då den ingår i min utbildning och jag kan läsa statistik och kan tolka den och vet att man kan vända statistik till precis vad man vill.
Det förekommer säkerligen könsrelaterade aborter. Man kan få UL tidigare, jag borde veta som har gjort flera redan, men könet är i stort sett omöjligt att få veta före och det är INTE enbart min erfarenhet. Man kan inte ens säga med säkerhet i vecka 18.
SJukdomshistoria vet man inte, men man kan med några enkla blodprov se om man är bärare av vissa sjukdomar som är ärftliga. Jag är förbluffad över att folk tror att det bara är att begära en abort hur som helst när man är senare i graviditeten. Men
Nej jag är inte BM.. är du?
Jag kommer släppa denna diskussion här för du har din uppfattning och jag håller inte med om den och tycker inte om antydningarna du kommer med..