Bobby
Kan det verkligen vara sant att Bobbys mamma snart släpps i frihet lixom hennes sambo. Kan bara inte tro på att världen ser ut som den gör. Att man kan göra nåt sånt och sen i samma liv gå fri. Det får inte vara sant men det är sant...
Kan det verkligen vara sant att Bobbys mamma snart släpps i frihet lixom hennes sambo. Kan bara inte tro på att världen ser ut som den gör. Att man kan göra nåt sånt och sen i samma liv gå fri. Det får inte vara sant men det är sant...
Att straffet var för kort kan man ju såklart känna och hålla med om men nu lever vi i en demokrati med en domstol och lagar som ska följas. Även Breivik kommer någon gång släppas fri. Vi kan ju inte basera vissa straff på enbart känslor.
Uch, skulle gärna se att man inför iaf riktigt livstidsstraff som i USA , även dödsstraff Jag bor på orten där det skedde ( malmbäck)
Ja, jag bor också i närheten Småland.. Kommer ihåg när rättegången skulle hållas i Eksjö, min mormor jobbade där och jag gjorde en praktik på hennes arbetsplats den veckan..
Fattar inte heller detta... Stackars lille pojke!!!
Ja det är sant, och styvpappan skulle väl börja slussas ut i höst läste jag.
Fast nu är det ju inte Guantanamo rättegångar eller fängelser vi snackar om. Livstid i Sverige är lixom ingenting, 18 år eller nått skulle jag gissa på, men de flesta kommer ut pga benådning eller diverse saker efter kanske bara 10 år. Och räkna då in att de under dessa 10 år haft permissioner och aktiviteter. Nej jag är starkt för dödstraff. Det är betydligt få som blir dömda oskyldiga och där handlar det oftast om pengar, politik, inflytande eller korroption. I Sverige tror jag oerhört få hade blivit dömda oskyldiga eftersom det antagligen inte hade funkat så här.
Den 7 juni 2012 släpptes mamman från Hinsebergsfängelset och både hon och sambon släpps helt fria i oktober 2012
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fallet_Bobby