• Benjy

Dricker du läsk varje dag?

Jag jobbar i affär och ser vilka kopiösa mängder med läsk som folk köper.
    Blir därför nyfiken och ställer frågan:

Dricker du läsk varje dag? Om ja, Dricker du något annat än läsk? 

Om nej, hur ofta dricker du läsk? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dricker du läsk varje dag?
  • ljung och viol

Ja nästan varje dag. Men mina tänder är därefter också.

• emmak

Ja det gör jag. Så gott som varje dag.

• BlivandeMama

Dricker läsk men mest vatten, drack super mkt läsk innan jag blev gravid nu smakar det inte lika gott.

• La Lola

Näe, här dricker vi läst på lördagar och de gånger vi köper snabbmat (1-2 gånger i månaden).

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    La Lola skrev 2012-07-31 15:00:19 följande:
    Näe, här dricker vi läst på lördagar och de gånger vi köper snabbmat (1-2 gånger i månaden).
    läsk
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Lyrasmamma

Dricker inte läsk utan bara bubbelvatten. Förr drack jag läsk några ggr i veckan, men sen jag fick barn slutade jag med det. Vill inte att min dotter ska dricka läsk än på ett tag, och bästa sättet då tror jag är att inte dricka själv.

• Khaleesi

Nej gud bevare mig! Jag dricker läsk till hämtpizza och uteluncher (ibland), och det blir väl några gånger  i månaden. På sommaren och till de större högtiderna brukar vi köpa hem läsk. Dels som groggvirke, dels för att få i ungarna tillräckligt med vätska, och dels för att det är gott ibland. Men inte jämt!

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • ljung och viol
    Lyrasmamma skrev 2012-07-31 15:15:38 följande:
    Dricker inte läsk utan bara bubbelvatten. Förr drack jag läsk några ggr i veckan, men sen jag fick barn slutade jag med det. Vill inte att min dotter ska dricka läsk än på ett tag, och bästa sättet då tror jag är att inte dricka själv.
  • Mercurialis

Nej. Jag dricker inte läsk alls. Jag dricker vatten, vatten och så lite vatten till

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Dricker du läsk varje dag?