• Benjy

Dricker du läsk varje dag?

Jag jobbar i affär och ser vilka kopiösa mängder med läsk som folk köper.
    Blir därför nyfiken och ställer frågan:

Dricker du läsk varje dag? Om ja, Dricker du något annat än läsk? 

Om nej, hur ofta dricker du läsk? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dricker du läsk varje dag?
  • krompa

Nej, inte varje dag.
    (men nästan varje dag under sommaren)

Men helt ärligt dricker jag 3-4ggr mer läsk under sommaren jämfört med vintern...

• KimPossible

Nej usch, jag gillar inte läsk. Dricker kanske ett halvt glas någon/några gånger om året, max.

• Tramptass

Under den period som jag, enligt mig själv, drack mycket läsk blev det 2-4 liter/helg. Men då köpte jag det bara till helgen.

Nu har jag dragit ner markant och det blir kanske ett eller två glas/månad. Förutom nu på sommaren då det blir lite mer. 

• KimPossible
    KimPossible skrev 2012-07-31 15:35:36 följande:
    Nej usch, jag gillar inte läsk. Dricker kanske ett halvt glas någon/några gånger om året, max.
    Fast jag får väl i ärlighetens namn erkänna att jag den senaste tiden druckit mer läsk än jag brukar. På midsommar smakade jag en klunk var av både blåbärssoda och smultronsoda, för ett tag sen drack jag en "dagens" som maken gjort, och så sköljde jag ner två alvedon med lite ljummen cola när vi satt i bilen på semestern. Mer än jag brukar få i mig på ett helt år annars.
  • Mälaröbo

Jag dricker ca 2 liter cola zero varje dag. Har inte märkt några negativa effekter.
    Förutom det dricker jag mjölk och alkohol vid festliga tillfällen. Ingen annan vätska.

• Kookaburra

Nä, dricker mest vatten. Kanske 1-2 läsk per månad normalt sett, men mer nu under sommaren då det blir en del Bitter Lemon

• KimPossible
    Mälaröbo skrev 2012-07-31 15:49:35 följande:
    Jag dricker ca 2 liter cola zero varje dag. Har inte märkt några negativa effekter.
    Förutom det dricker jag mjölk och alkohol vid festliga tillfällen. Ingen annan vätska.
    Aldrig vatten?! Förvånad
  • Cornellia
    KimPossible skrev 2012-07-31 15:52:48 följande:
    Aldrig vatten?! Förvånad
    Jag dricker heller aldrig vatten. Det smakar äckligt och jag blir illamående.
  • Heisan

Jag dricker runt 1 1/2 l pepsi max om dagen, mina barn dricker knappt läsk trots mitt intag.

När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
Svar på tråden Dricker du läsk varje dag?