• Benjy

Dricker du läsk varje dag?

Jag jobbar i affär och ser vilka kopiösa mängder med läsk som folk köper.
    Blir därför nyfiken och ställer frågan:

Dricker du läsk varje dag? Om ja, Dricker du något annat än läsk? 

Om nej, hur ofta dricker du läsk? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dricker du läsk varje dag?
  • chrissandra

Dricker läsk om jag äter på Max så det blir inte så ofta.
    Till maten dricker jag mjölk eller vatten
    Kring jul missbrukar jag julmust i ett par veckor. Skrattande 

• Loa

Tycker inte om läsk. Kan dricka vid något enstaka tillfälle, kanske 4-5 ggr/år och då blir det uteslutande cola. 

• Fia 28

Dricker aldrig läsk, men det e främst för att jag inte tål kolsyran. Minns när jag låg på sjukhus och min sänggranne drack Pepsi till frukost, lunch och middag. Det blir väl ett beroende till sist antar jag.

• CeeJay

Ja, speciellt på sommaren. Men eftersom jag är viktopererad dricker jag enbart några klunkar varje dag. Dricker även vatten, mjölk, saft och tex juice. Sedan viktoperationen har jag svårt att dricka stora klunkar och speciellt vatten eftersom det är så "hårt".

• Lilas

Dricker inte läsk varje dag, främst för att jag inte tycker att det är så gott.

Jag dricker mest vatten och kaffe, om jag ska dricka något sött föredrar jag saft. Läsk dricker jag bara
    om vi är bortbjudna och jag blir bjuden (om jag inte kan dricka vin för att jag kör osv)

Jag tror att det hänger ihop med att jag inte är så förtjust i kolsyra

• gravid36år

Dricker i stort sett aldrig läsk. Om jag är "tvungen" bara. ;)

• CeeJay
    CeeJay skrev 2012-07-31 16:03:16 följande:
    Ja, speciellt på sommaren. Men eftersom jag är viktopererad dricker jag enbart några klunkar varje dag. Dricker även vatten, mjölk, saft och tex juice. Sedan viktoperationen har jag svårt att dricka stora klunkar och speciellt vatten eftersom det är så "hårt".

Just ja, jag glömde ju TE, jag dricker vansinnigt mycket te, flera koppar om dagen och favoriten är vitt te med pommegranate-smak och mycket honung
  • chrissandra
    CeeJay skrev 2012-07-31 16:03:16 följande:
    En fråga bara, vilken slags viktoperation?

• CeeJay
    chrissandra skrev 2012-07-31 16:40:27 följande:
    En fråga bara, vilken slags viktoperation?

En sk gastric sleeve Har gått ner 27 kg !!
Svar på tråden Dricker du läsk varje dag?