• Benjy

Dricker du läsk varje dag?

Jag jobbar i affär och ser vilka kopiösa mängder med läsk som folk köper.
    Blir därför nyfiken och ställer frågan:

Dricker du läsk varje dag? Om ja, Dricker du något annat än läsk? 

Om nej, hur ofta dricker du läsk? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dricker du läsk varje dag?
  • Ellan92

Coca cola varje dag och vatten 

• Jennicken

Jag gjorde förr, köpte alltid hem 24-pack cola och hällde i mig. Sen bestämde jag mig för att nu fick det vara nog. Så nu dricker jag endast cola till maten på helgen.

• Saridh

Dricker inte läsk varje dag. Vatten till mat och mellan måltider. Ibland juice till frukost. Läsk nån gång på en helg. Måste tillägga att jag blir så förvånad över dem som spenderar pengar på läsk dagligen och dessutom är medveten om risken för tänderna. För min erfarenhet är att det är dem personerna som sedan "inte har råd" att gå till tandläkaren....

• Mästaren

Inte i närheten. Senast jag drack läsk var ungefäl tre veckor sedan när det var varmt och caféet inte hade något kylt mineralvatten.

• mrsStatham
    Mästaren skrev 2012-07-31 20:15:06 följande:
    Inte i närheten. Senast jag drack läsk var ungefäl tre veckor sedan när det var varmt och caféet inte hade något kylt mineralvatten.
    Men mineralvatten borde ju också räknas som läsk?
    Man kan ju köpa 1,5liters flaskor med mineralvatten vid läskenockså.
    Visst kanske de innehåller liiite mindre socker, men jag tycker ändå att det är samesame, speciellt när flaskorna ser likadana ut, de finns på exakt samma ställe i affären och det kostar lika mycket. 
    Bara två saker är oändliga
  • mrsStatham
    Saridh skrev 2012-07-31 20:12:39 följande:
    Dricker inte läsk varje dag. Vatten till mat och mellan måltider. Ibland juice till frukost. Läsk nån gång på en helg. Måste tillägga att jag blir så förvånad över dem som spenderar pengar på läsk dagligen och dessutom är medveten om risken för tänderna. För min erfarenhet är att det är dem personerna som sedan "inte har råd" att gå till tandläkaren....
    Risken för tänderna?
    Bara två saker är oändliga
  • Zixi

Dricker nästan bara vatten. Läsk blir nån gång i månaden och inga stötte mängder. Juice lite oftare än läsk.

2010-07-20 3040/50
  • Benjy

Men kolsyrat vatten tycker inte jag känns som läsk men smaken är ju som baken. 

Min reaktion har mest varit över Coca Cola av alla sorter, Fanta, Sprite etc (de riktigt söta kolsyrade dryckerna) 

Red Bull och liknande säljer vi också massor av.

Sverige har törstiga invånare helt enkelt

• Benjy

Red bull är en fin räddning när det känns som att man ska somna på stående fot, men att föräldrar köper sådana till sina barn har jag svårt att förstå. Det känns som en "vuxen-dryck" (tycker jag)

Svar på tråden Dricker du läsk varje dag?