• Maria 077

Vad är för mycket?

Fick mitt andra barn den 27 april och bestämde mig då för att gå ner i vikt! Tränade även efter mitt första barn men inte lika duktigt.
    Jag vägde 98 kilo när min son föddes och har än så länge gått ner 19 kilo och står nu på 79-80 kilo.
    Nu står vågen stilla! Mitt första mål var 79 kilo och nästa mål var 75 kilo. Mitt slutmål är 65 kilo som jag vägde när jag gifte mig! 

Jag går ut och går ca 5-6 dagar i veckan och har sprungit några gånger. Mina promenader är snabba 1 timmes promenader i skogsmiljö med barnvagn. När jag kommer hem kör jag 5 minuter mage och 5 minuter rumpa med lite tyngder!

Jag försöker att tänka på vad jag äter och är väldigt dålig på att äta sallader, äter normal mat men försöker att inte småäta utan äter istället en frukt.

Varför står vågen stilla?
    Är det orimligt att ha en slutvikt på 65 kilo?
    Ska jag träna mer och i så fall vad? (har inte råd med ett gymkort nu) 

• Svar på tråden Vad är för mycket?
  • Träningsexpert Elmina

Det ska inte vara omöjligt att nå vikten du hade innan! Prova att skriv upp allt du äter under en vecka, då får du ännu bättre koll på kosten, för det är lättare att gå ned i vikt av en bra kost jmf med att lägga till mer träning. Det skulle dock vara bra om du kunde byta ut ett par promenader mot intervallpass antingen löpning eller cykling för att få upp pulsen och göra av med mer energi, promenader är bra men du gör inte av med så mycket energi även om de är snabba. Dessutom är variation bra.

Svar på tråden Vad är för mycket?