• Anonym

Föd Vaginalt !

Anonym (mammajoh) skrev 2012-08-06 21:49:23 följande:
    HEJ!

VEM vill föda vaginalt!??!?!?!?!!!!?!? Jag brukar alltid kolla snett på de som fött vaginalt. Hur tror de nånsin att deras karlar ska vilja ta i dom igen!? Herregud. Gud så onaturligt att ha ett huvud utstickande ur det enda stället man kan ha sex i! Nej, kejsarsnitt ska det vara. Inget annat.

Jag och mina vänner har ALLA krävt kejsarsnitt och då har jag 5 barn. Kan lova er att min karl eller deras karlar aldrig skulle vara trogna om de sett oss med ett huvud mellan benen. Det är ONATURLIGT!

Tror också att det heter kejsarsnitt av en anledning. Kejsare = bra och det är fina människor som föder så. Jag vill i alla fall vara fin..
    Ha ha! Kul inlägg:) Är också för snitt...
  • Anonym

De som vill föda vaginalt tror jag inte njuter av sex med sin man. De struntar i om deras sexliv blir förstört. Sen är ddet ju så att 10 % av alla kvinnor aldrig får orgasm när de har sex med sin man och då förstår jag att man väljer att föda vaginalt om man aldrig njuter av sex liksom.

• Anonym
    Lapsang skrev 2012-08-06 21:01:11 följande:
    Jag har skrivit det förut i en annan tråd men skriver det igen: att bearbeta sin rädsla psykologiskt är bara lämpligt och fungerar bara när det är en OBEFOGAD rädsla, som tex fobier. Vaginal förlossning ÄR vidrigt enligt min erfarenhet, jag har ju redan prövat. Jag känner flera som råkat ut för det jag fruktar: förstört underliv och i ett fall handikappat barn pga syrebrist.

Vill också påpeka att även fast grav syrebrist visar symptom tidigt finns teorier om att lindrig syrebrist kan ge neuroosykiatriska funktionshinder (tex ADHD) som inte diagnostiseras förrän långt senare, så det är kanske vanligare än man tror.

Ang förstört underliv läste jag i en annan tråd att 90% av alla återupptagit sex ett halvår efter förlossningen. Då vill jag säga två saker: det är alltså en chans på tio att man blir så förstörd att man inte alls kan ha sex efter ett halvår, då man ju haft gott om tid att läka. Dessutom har många jag känner sex trots att de inte längre njuter av det, för att de anser det nödvändigt för förhållandet. Således troligen mer än 10% som fått sitt sexliv förstört.

Det stämmer!
  • Anonym
    Anonym (varför snitta?) skrev 2012-08-06 22:04:53 följande:
    Och folk anklagar mig för att inte veta hur saker och ting ligger till. Att föda barn vaginalt är ju den naturligaste saken i världen. Folk föder liksom barn hemma utan bedövning. Det kan du ju inte göra med snitt !

GUD, ni är bara här inne för att hacka på mig eller hur ?

Dessutom är slidan gjord för att kunna stretcha sig och den killen som inte vill ha sex med kvinnan som gett honom ett barn kan ju dra åt.............. 
    Har också märkt att det är en väldigt känslig och kontroversiell fråga. Därför kommer jag inte säga orsaken till mitt
    snitt mer än till de allra närmaste vännerna och familjen. Man får bara en massa kommentarer annars förmodligen eller snack.. Här på FL är det som två läger: de för och de emot snitt. Tycker man kan vara generösa mot varandra och tillåta folk att välja och vara som de vill. :) Men det är kul också att diskutera såklart.
  • Anonym
    Anonym (varför snitta?) skrev 2012-08-06 22:04:53 följande:
    Och folk anklagar mig för att inte veta hur saker och ting ligger till. Att föda barn vaginalt är ju den naturligaste saken i världen. Folk föder liksom barn hemma utan bedövning. Det kan du ju inte göra med snitt !

GUD, ni är bara här inne för att hacka på mig eller hur ?

Dessutom är slidan gjord för att kunna stretcha sig och den killen som inte vill ha sex med kvinnan som gett honom ett barn kan ju dra åt.............. 

Ang slidan så kommer du bli förvånad efter förlossningenSkrattande
  • Anonym
    Linnie83 skrev 2012-08-06 22:12:29 följande:
    Om det starkaste skället för KS är att man ska vara fin eller att man inte kommer ha ett bra sexliv så är man ute och cyklar lite väl långt. Ingen doktor köper dessa argument. Rädsla kan man nog köpa men inte de andra.

Att ha ett sexliv överhuvudtaget är viktigt för mig, förstår att det inte är det för dig. Men dra inte alla övern en kam
  • Anonym
    Linnie83 skrev 2012-08-06 22:25:31 följande:
    Självklart är sexlivet viktigt för mig, men att argumentera med en läkare med den frågan är för mig idioti. Han kommer skratta åt mig. Det är ingen medicinsk indikation med det argumentet. Jag blir gravid och tar konsekvensen av att det kan bli komplikationer vid förlossningen i livet finns inga garantier.
    ok ditt val då! Hoppas du inte blir en av de 25 % som drabbas av bestående men bara!!
  • Anonym
    Linnie83 skrev 2012-08-06 22:12:29 följande:
    Om det starkaste skället för KS är att man ska vara fin eller att man inte kommer ha ett bra sexliv så är man ute och cyklar lite väl långt. Ingen doktor köper dessa argument. Rädsla kan man nog köpa men inte de andra.

Så du tror på allvar att man är så dum att man drar de anledningarna för läkaren? Haha, jag ljög, fick mina snitt och är jättenöjd. Plättlätt! Tror du de använder lögndetektor?
  • Anonym
    Linnie83 skrev 2012-08-06 22:25:31 följande:
    Självklart är sexlivet viktigt för mig, men att argumentera med en läkare med den frågan är för mig idioti. Han kommer skratta åt mig. Det är ingen medicinsk indikation med det argumentet. Jag blir gravid och tar konsekvensen av att det kan bli komplikationer vid förlossningen i livet finns inga garantier.

Ja du sa det bra själv. IDIOTI att dra den anledningen för läkaren, idioti...
  • Anonym
    Anonym (varför snitta?) skrev 2012-08-06 22:36:08 följande:
    Från trådstarten:

Okej. Jag får väl förtydliga mig här då eftersom alla är helt inställda på att läsa in saker som inte finns.

1. Jag vill inte bestämma hur andra ska föda sina barn. Jag kunde bara inte förstå varför man VILLE ha snitt.

2. Jag tycker INTE att de som snittats inte fött på riktigt.

3. Jag tycker inte heller att de som snittats är sämre mammor.

4. Jag skrattar inte åt någon som är rädd eller vill ha snitt. Men JAG ÄR INTE RÄDD och kommer inte att vara.

5. Jag har nu fått en bättre bild av vad som händer efter kejsarsnitt.

Som du säkert har läst också eftersom du läst hela tråden så ser du det inlägget där jag skrivit att denna tråden handlade om att jag undrade varför någon ville snittas baserat på vad jag trodde att jag visste om kejsarsnitt som jag nu vet att jag haft fel i.
    Exempel på orsaker rädsla/skräck för att föda vaginalt: Rädd för att man själv eller barnet ska skadas allvarligt eller dö. Rädd för en traumatisk upplevelse som gör att man får en depression efteråt. Rädd för att barnet ska få syrebrist som leder till hjärnskador. Rädd för att få panik och inte kunna göra som bm säger och då är det större risk för en svår/komplicerad förlossning. Rädd för att tappa kontrollen och inte orka genomföra födseln. Rädd för bestående men i form av inkontinens (av båda slagen), framfall, och andra skador på underlivet. Rädd för att få en lika svår förlossning som sin mor. Rädd för att det ska bli outhärdligt på grund av smärtan och känna att man inte står ut helt enkelt.  Man kan säkert vara rädd för annat också men nu har du fått några exempel på vad man kan vara rädd för och varför man föredrar snitt. Ofta är det väl flera orsaker till fobin/skräcken som gör att man känner stor ångest inför att föda vaginalt. Är man inte rädd själv kan det kanske vara lite svårt att sätta sig in i situationen.
Svar på tråden Föd Vaginalt !