Linnie83 skrev 2012-08-06 22:43:31 följande:
Jag tror inte någon säger just sex som ett argument till doktorn men här verkar ju folk ha det! Jag köper rädsla för komplikationer som ett argument men inte sex. Jag ser också de komplikationer som kan ske vid ks vilket inte heller kanske är trevliga. Som sagt alla har vi våra skäl till varför.
Varför skulle inte rädsla för komplikationer på sexlivet kunna vara en bidragande anledning till varför man vill ha snitt?
Jag har varit utsatt för ett övergrepp och det tog MÅNGA år innan jag kunde acceptera mitt underliv igen och få ett fungerande sexliv. Det är oerhört viktigt för mig att ha ett sexliv och en sexuell identitet idag. Om jag fick ärrbildning i slidan eller smärtor i slidan vid samlag så skulle jag bli ständigt påmind om övergreppet / våldtäkten och jag skulle förlora någonting värdefullt som jag har byggt upp. Jag skulle ha mycket svårt att komma tillbaka till ett sexliv om jag drabbades av sådana skador, och min sexuella identitet är en del av vad som gör mig hel som människa.
Jag har varit trasig. Nu är jag hel. Jag vill inte förlora det bara så att ett barn ska komma till världen genom en viss öppning (någonting som barnet skiter totalt i).
Jag väljer snitt för att jag inte vill ha några fler smällar på det sexuella området. Jag vill inte ha framfall, ärrbildning eller samlagssmärtor. Utan mitt sexliv blir jag trasig igen.
Men tydligen duger det inte som anledning för vissa här. Tur att läkarna förstår i alla fall.