• Themis

Vad har du mest ångest över i livet?

Det skrivs om mycket problem här, men vilket större område i livet är det som flest tycker får dem att må dåligt och som man grubblar mest över på nätterna eller en deppig dag?

Nu får ni välja på alternativen nedan, men skriv gärna i tråden om det är nåt helt annat som är problemet.

Och det intressanta är klart också hur man hanterar det, om det är något som går att göra nåt åt eller man är låst genom andras beteende eller har haft stor otur.

För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad har du mest ångest över i livet?
  • Themis
    Kjellgren skrev 2012-08-05 16:18:42 följande:
    Ja, visst är det lyxångest! 

50% - det innebär i bästa fall att jag skulle disputera om 6 år (men kanske realistiskt snarare 8). Och i ärlighetens namn skulle det inte påverka jobbet särskilt mycket. Dessutom finns det så mycket annat intressant att fördjupa mig inom som bara tangerar mitt yrkesområde (och som arbetsgivaren inte skulle betala mig för).

Inom vilket området påbörjade du doktorandstudierna? 
    Biokemi/biofysik.
  • JessiWill

Tog annat: Vad jag vill bli i livet, dvs vad jag skall studera till.

William 23/9-2o1o ♥ Lillebror BF 23/9-2o12 ♥
  • Kjellgren
    Themis skrev 2012-08-05 16:20:36 följande:
    Biokemi/biofysik.
    Det gäller också att hitta det där området som man kan brinna för i flera års tid, det kanske du inte hade? Jag är rädd att jag är lite för "flaxig" och inte lyckas hålla ihop en avhandling utan skulle få delarbeten som gick åt helt olika håll...
  • La Lola
    JessiWill skrev 2012-08-05 16:22:13 följande:
    Du är ju ung ju!
    Jag är 38 och började studera på universitet för 1 år sen. Så lång tid tog det för mig.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Themis
    JessiWill skrev 2012-08-05 16:22:13 följande:
    Men tänk att ha så mycket kul framför sig!

Du har hela chokladkartongen att välja på fortfarande, så många val som kan ge så mycket ny erfarenhet och nya vänner!

Jag är nog lite avis på dig jag...
  • Themis
    Kjellgren skrev 2012-08-05 16:23:49 följande:
    Det gäller också att hitta det där området som man kan brinna för i flera års tid, det kanske du inte hade? Jag är rädd att jag är lite för "flaxig" och inte lyckas hålla ihop en avhandling utan skulle få delarbeten som gick åt helt olika håll...
    Nej, det blev bara för smalt och osocialt och jag kunde inte få den handledare jag egentligen ville ha.
  • La Lola
    Themis skrev 2012-08-05 16:26:20 följande:

Du har hela chokladkartongen att välja på fortfarande, så många val som kan ge så mycket ny erfarenhet och nya vänner!

Exakt!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • JessiWill
    La Lola skrev 2012-08-05 16:26:06 följande:
    Du är ju ung ju!
    Jag är 38 och började studera på universitet för 1 år sen. Så lång tid tog det för mig.
    Jo fast ångesten sitter där ändå, grymt påfrestande att inte veta vad man vill göra i livet. Men nu har jag en mammaledighet framför mig, så jag lever på hoppet att kanske komma på tids nog.

Skönt att du kommit på vad du vill göra, en lättnad
  • JessiWill

Ja kanske, låter lite lustigt att se det så hehe
    Jag är mer avundsjuk på de som verkligen vet vad de vill göra, måste kännas skönt!

Man får helt enkelt se till det fina man har i livet, och slänga bort ångesten när den väl går att kasta bort!
  • JessiWill

Samt att den chokladbit jag allra helst är sugen på, är fastlimmad i kartongen
Svar på tråden Vad har du mest ångest över i livet?