• Anonym (Orkar inte :´()

Trött på detta liv! ADD???

Jag vet inte hur jag ska orka fortsätta inför blinda & oförstående människor längre!!
    Jag är kanske bara löjlig, jag kanske bara ÄR lat? Har ett HETT temperament?
    ÄR dum i huvudet?

Gick & la mig brevid min 7åriga dotter som redan sov i min säng, surfade på luren, kollade ADD symptom IGEN, & det är läskigt som det stämmer...

Jag har sedan barnsben varit sjukligt trött, & ointresserad, av det mesta, förutom att äta & sova, när jag blev äldre festa, testa droger. Redan på lågstadiet var jag sen VARJE morgon, hatade morgnar redan då. Mellanstadiet började jag skolka rejält. Ville hellre vara hemma & kolla tv & kränga en big pack glass med Oboy på. Konstigt nog blev jag inte tjock.. Hmm.. jaja.

Högstadiet var ju jävligt intressant pga killarna, så dit försökte jag orka ta mig. Men deltog nästan aldrig på lektionerna. Hängde i "trappan" & rökte.

Slutar högstadiet, inget gymnasium. Har påbörjat Komvux & folkhögskola ca 40ggr, alltid misslyckats.
    ALDRIG klarat stanna på ett jobb. MASSA skulder.

Fick diabetes 2004, panikångest, genereliserat panikångestsyndrom 2005, samma år jag fick min första dotter.
    Fick min andra dotter 2009. Efter mycket tjat på min psykolog blev jag diagnostiserad med personlighetsstörning. NOLL hjälp efter det.

Men jag vet att det är mer. Kan knappt klara av hemmet, klarar knappt av att ta mig utanför dörren, varken själv eller med mina barn!!! :´(

Att städa är ett helvete för mig, laga mat, tvätta... Det har det ALLTID varit.. Men jag är ju tvungen, jag har barn.
    Men jag har det ALDRIG så städat & fint som hos andra.

Jag har ALLTID haft ett fruktansvärt humör!!! Jag lyckas ha tålamodet som behövs med mina barn, sen går det oftast ut över min mamma som fått utstå så sjukt mkt...

Jag känner mig så ofta som en tonåringen i en vuxen kropp :´(

Jag är 34 år, jag måste väl fan få hjälp med detta?????

jag vill inget hellre än att klara av ett jobb!!! men jag gör ju aldrig det!!

Får jag sjukersättning om jag inte fixar att jobba?

Eller ska jag leva på soc hela livet ?

Orkar snart inte med denna SJUKA inre kamp...

Vad FAN ska jag göra...? Och du som har erfarenhet... Kan jag ha ADD???

• Svar på tråden Trött på detta liv! ADD???
  • majnis88
    Anonym (Orkar inte :´() skrev 2012-08-06 01:10:01 följande:
    Jag vet inte hur jag ska orka fortsätta inför blinda & oförstående människor längre!!
    Jag är kanske bara löjlig, jag kanske bara ÄR lat? Har ett HETT temperament?
    ÄR dum i huvudet?

Gick & la mig brevid min 7åriga dotter som redan sov i min säng, surfade på luren, kollade ADD symptom IGEN, & det är läskigt som det stämmer...

Jag har sedan barnsben varit sjukligt trött, & ointresserad, av det mesta, förutom att äta & sova, när jag blev äldre festa, testa droger. Redan på lågstadiet var jag sen VARJE morgon, hatade morgnar redan då. Mellanstadiet började jag skolka rejält. Ville hellre vara hemma & kolla tv & kränga en big pack glass med Oboy på. Konstigt nog blev jag inte tjock.. Hmm.. jaja.

Högstadiet var ju jävligt intressant pga killarna, så dit försökte jag orka ta mig. Men deltog nästan aldrig på lektionerna. Hängde i "trappan" & rökte.

Slutar högstadiet, inget gymnasium. Har påbörjat Komvux & folkhögskola ca 40ggr, alltid misslyckats.
    ALDRIG klarat stanna på ett jobb. MASSA skulder.

Fick diabetes 2004, panikångest, genereliserat panikångestsyndrom 2005, samma år jag fick min första dotter.
    Fick min andra dotter 2009. Efter mycket tjat på min psykolog blev jag diagnostiserad med personlighetsstörning. NOLL hjälp efter det.

Men jag vet att det är mer. Kan knappt klara av hemmet, klarar knappt av att ta mig utanför dörren, varken själv eller med mina barn!!! :´(

Att städa är ett helvete för mig, laga mat, tvätta... Det har det ALLTID varit.. Men jag är ju tvungen, jag har barn.
    Men jag har det ALDRIG så städat & fint som hos andra.

Jag har ALLTID haft ett fruktansvärt humör!!! Jag lyckas ha tålamodet som behövs med mina barn, sen går det oftast ut över min mamma som fått utstå så sjukt mkt...

Jag känner mig så ofta som en tonåringen i en vuxen kropp :´(

Jag är 34 år, jag måste väl fan få hjälp med detta?????

jag vill inget hellre än att klara av ett jobb!!! men jag gör ju aldrig det!!

Får jag sjukersättning om jag inte fixar att jobba?

Eller ska jag leva på soc hela livet ?

Orkar snart inte med denna SJUKA inre kamp...

Vad FAN ska jag göra...? Och du som har erfarenhet... Kan jag ha ADD???
    Det låter som att du har typ av ADD för jag har det, bevis hos en läkare och IQ test.
  • majnis88
    majnis88 skrev 2012-08-06 01:15:26 följande:
    Märktes tidigt att jag inte hängde med i skolan, speciellt matematiken. Jag och min mamma fick sitta ungefär 2-3 timmar ibland och det var protest och tjurade varje gång när jag blev påmind om läxor. 
    Jag slutade till och med be om hjälp när det var läxor för att jag orkade inte sitta med mina föräldrar  och gå igenom allt för att förstå. Och hur än dem förklarade var det borta ur mitt huvud och jag hade dåliga resultat t.ex på matematiken eller om historia, samhällskunskap osv  . Däremot så gick svenskan och engelskan bättre, så jag är glad att jag klarade mig där.  Åren gick och jag gjorde ett IQ test hos en psykolog och det visade sig att jag har diagnos ADD och har emellanåt depressioner , plus att jag har inte alltid fixat jobb men hoppas nu att jag kan börja om och plugga upp mina betyg och sedan utbilda mig vidare.

Ska ringa psyk & min socsekr im då hon reagerat på hur jag eg mår...

Jag äter Lyrica & ibland även Stesolid för min ångest. Lyrican mår jag inte bra av, det blir för det mesta VÄLDIGT gungigt i huvudet :/ Vill oxå tillägga, att jag ju träffat en del läkare inom psykiatrin genom åren & psykologer, men ibland känns det som att jag inte blir tagen på allvar!!! Om dem hade känt, hur jag känner... Dem hade ALDRIG NÅGONSIN fixat att må så varje jävla dag... I bet ya!!!! Det känns som att detta blir min fucking sista kamp, sen lägger jag mig ner och dör... Som sagt, sååå jävla trött på att må såhär!!!!!

• ulricaz

Det kunde lika gärna varit jag som.skrev det där! Hela mitt liv har gått ut på att få.sova. Jag kan inte sköta ett jobb för är jag för trött när klockan ringer så sjukanmäler jag mig. Aldrig jobbat på samma ställe max 1år. Jag kan inte förmå mig att duscha, laga mat, städa åka och handla. I min familj är vi fem stycken med add alla dessa har.fått stor hjälp av concerta. Den ska börja med när min utredning är klar

• ulricaz
    Anonym (Orkar inte :´() skrev 2012-08-06 01:49:08 följande:
    Jag äter Lyrica & ibland även Stesolid för min ångest. Lyrican mår jag inte bra av, det blir för det mesta VÄLDIGT gungigt i huvudet :/ Vill oxå tillägga, att jag ju träffat en del läkare inom psykiatrin genom åren & psykologer, men ibland känns det som att jag inte blir tagen på allvar!!! Om dem hade känt, hur jag känner... Dem hade ALDRIG NÅGONSIN fixat att må så varje jävla dag... I bet ya!!!! Det känns som att detta blir min fucking sista kamp, sen lägger jag mig ner och dör... Som sagt, sååå jävla trött på att må såhär!!!!!

Lyrica åt jag förra hösten. Var ju rena rävgiftet. Första veckan var jag som drogpåverkad, sedan blev jag tvärarg på allt och alla. Jag gick en massa i vikt. Började trappa ner i februari och det var hemskt. Jobbiga utsättningsymptom. Jag personligen skyr lyrica som pesten nu.
    ulricaz skrev 2012-08-06 07:31:58 följande:
    Det kunde lika gärna varit jag som.skrev det där! Hela mitt liv har gått ut på att få.sova. Jag kan inte sköta ett jobb för är jag för trött när klockan ringer så sjukanmäler jag mig. Aldrig jobbat på samma ställe max 1år. Jag kan inte förmå mig att duscha, laga mat, städa åka och handla. I min familj är vi fem stycken med add alla dessa har.fått stor hjälp av concerta. Den ska börja med när min utredning är klar

EXAKT likadant här :'( Men kanon att Concertan hjälper dig!! Är det svårt att få hjälp med en diagnos? Och om jag får fråga, hur har du/ni klarat er rent ekonomiskt? Jag har gått på soc sedan vuxen ålder :/ Med undantag för dem få månader jag fått Csn...
    ulricaz skrev 2012-08-06 07:39:20 följande:
    Lyrica åt jag förra hösten. Var ju rena rävgiftet. Första veckan var jag som drogpåverkad, sedan blev jag tvärarg på allt och alla. Jag gick en massa i vikt. Började trappa ner i februari och det var hemskt. Jobbiga utsättningsymptom. Jag personligen skyr lyrica som pesten nu.

Usch ja :/ Håller med dig! Och att jag redan har ett jävla temperament på det liksom :/ Åt tre/dag 150mg, men tar bara 1-2 nu för jag mår skit...
    ulricaz skrev 2012-08-06 07:31:58 följande:

Läste fel, kanon att DEM får bra effekt av Concertan!! Hoppas på att det blir bra för dig oxå!!!
  • ulricaz

Jag bad min husläkare att skicka en remiss till öppenpsyk. Fick tid rätt fort och är nu igång med utredningen.

Jag sa såhär: Jag kan inte prövas mot den normala arbetsmarknaden, jag har ett handikapp, ett psykiskt. Ni får ta reda på vad jag lider av och hjälpa mig komma vidare genom ett anpassat arbete.

Jag har jobbat i omgångar i mitt liv men det fungerar aldrig då jag inte klarar minsta press.
    Nu är jag sjukskriven från mitt jobb som uska i hemtjänsten. Kommer inte att gå tillbaka dit för det är ett jobb jag absolut inte klarar av. Kommer att bli omplacerad inom kommunen.

Jag får ersättning från försäkringskassan. det är inte mycket men ca 7000kr

Svar på tråden Trött på detta liv! ADD???