• Anonym

Att bli oskyldigt dömd för ett brott som du inte begått

Jag kan tyvärr inte lämna ut någon dom, då jag inte vill hänga ut honom som det handlar om. Ni får tro vad ni vill men allt jag skrivit är helt och hållet sant. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-09 19:40:47 följande:
    Jag kan tyvärr inte lämna ut någon dom, då jag inte vill hänga ut honom som det handlar om. Ni får tro vad ni vill men allt jag skrivit är helt och hållet sant. 
    Nej, du kan inte lämna ut någon dom, för du har hittat på det du skriver OCH att detta skulle vara ett stort problem. Det är inte ett stort samhällsproblem. Däremot är det ett stort problem för dem som faktiskt drabbas, även om det är ovanligt. Men som du säkert vet (eller borde veta) så har de allra flesta tilldelats generösa skadestånd.
  • Anonym
    Aaliyah skrev 2012-08-09 19:41:44 följande:
    Ts: vilket skitprat. Domen är offentlig, vem som helst kan läsa den.
    Ja, det är den. Men vad spelar det för roll om ni läser den? Skulle ni tro mig då? Kommer han få upprättelse då? Nej. Det kommer inte göra någon skillnad, så jag har ingen lust att hänga ut honom på det sättet. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-09 19:43:47 följande:
    Ja, det är den. Men vad spelar det för roll om ni läser den? Skulle ni tro mig då? Kommer han få upprättelse då? Nej. Det kommer inte göra någon skillnad, så jag har ingen lust att hänga ut honom på det sättet. 
    Han är ju oskyldig. Och det är ju uppenbart enligt dig, så varför får vi inte läsa domen så att vi också kan se det?
  • Anonym
    Loket skrev 2012-08-09 19:44:34 följande:
    Givetvis ska du inte hänga ut  personen i fråga och du får leva med att många lever i tron att sådant här aldrig kan inträffa de lever i en drömvärld och tror att kvinnor inte kan ljuga om en sådan sak, faktum är att feministrörelsen vill ändra lagarna så att endast kvinnans berättelse skall vara tillräcklig för att fälla en påstådd våldtäktsman ingen teknisk teknisk bevisning skall behövas för fällande dom.

Deras motivering  till denna lagändring är att en kvinna aldrig skulle kunna / klara av att ljuga om en sådan sak.
    Hahahahahaha. Bitter much?
  • Anonym
    Loket skrev 2012-08-09 19:44:34 följande:
    Givetvis ska du inte hänga ut  personen i fråga och du får leva med att många lever i tron att sådant här aldrig kan inträffa de lever i en drömvärld och tror att kvinnor inte kan ljuga om en sådan sak, faktum är att feministrörelsen vill ändra lagarna så att endast kvinnans berättelse skall vara tillräcklig för att fälla en påstådd våldtäktsman ingen teknisk teknisk bevisning skall behövas för fällande dom.

Deras motivering  till denna lagändring är att en kvinna aldrig skulle kunna / klara av att ljuga om en sådan sak.
    Tack! Precis. Dom lever i en jävla bubbla verkar det som. 
  • Anonym
    Anonym (skitsnack!) skrev 2012-08-09 19:45:45 följande:

Jag vet inte var du får dina fakta ifrån, för statistiken visar att det snarare är skyldiga som går fria än tvärtom. Det ska mycket till innan det blir en fällande dom och inte heller sitter man fängslad i 45 dagar utan kontakt med omvärden pga misshandel. Dessutom blir det sällan tidningsrubriker pga misshandel, så jag vill gärna veta var du tar fakta ifrån. Känns mer som något du diktat ihop för att man ska tycka synd om de stackars männen som blir oskyldigt anklagade. Jag känner inte till en enda man som blivit oskyldigt anklagad, däremot män som misshandlat och gått fria.

• Anonym
    doggy skrev 2012-08-09 19:59:14 följande:
    Du hänger inte ut nån om du länkar dommen då den är offentlig ! Vad grundade dom dommen på ? Unikt om det inte fanns nått som tyder på att han var där o skyldig till nått!
    Jag tror på troll
    Det var ord mot ord men dom trodde kvinnan för att hon fick med sig två kompisar som vittnade till hennes fördel. Tjejen hade fått dem att vittna mot honom, trots att de själva inte hade sett några skador. Ska tillägga att en av kompisarna själv hade anklagat någon kille för våldtäckt/misshandel tidigare som också var påhitt.
  • Anonym
    doggy skrev 2012-08-09 20:03:04 följande:
    Vittnen måste oxå kollas :) O överklagar han o säger att vittnen ljuger så kollas det ännu noggrannare ! Länka dommen nu så vi får läsa alla detaljer
    Ja, han har anmält dom för mened men det blev nerlagt direkt. Nej jag kommer inte att hänga ut honom. Ni får tro vad ni vill.
  • Anonym
    Sux skrev 2012-08-09 18:54:51 följande:
    Otroligt bra skrivet! Spyr lite i munnen dock av att de verkligen är sant!
    Tack! Ja, visst är det sjukt..
Svar på tråden Att bli oskyldigt dömd för ett brott som du inte begått