• Anonym (H)

Leva i vildmarken?

Visste inte vad jag skulle sätta för rubrik.
    Frågan jag funderat på är följande. Får man lov att leva för sig själv i vildmarken om man vill? Dvs.
    kommer någon att hindra en? För alltid, menar jag. Inte som en semester.
    Säg att man hittar en grotta eller liknande att leva i. Jag talar alltså inte om att vara hemlös,
    utan att ha det som ett hem, laga mat, bo själv, ströva runt.
    Är det lagligt? Man gör ju ingen illa. Men hur vet man vem som äger marken, för det måste väl vara där det
    finns allemansrätt? Tänkte att man kunde odla saker, lära sig vad man kan äta i naturen mm.
    Man kan äta vissa rötter mm, finns många faktaböcker om sådant.   

Har tänkt på detta länge nog, så jag frågar runt här!  Visst vore det trevligt får ni medge.      
    Men det måste vara i naturen, inte i en stad.    

• Svar på tråden Leva i vildmarken?
  • Anonym (H)
    Anonym skrev 2012-08-10 20:18:59 följande:
    Vad ska du göra hela dagarna då?
    Vandra runt och se Sverige, tänka, ha det lugnt och skönt, inte prata i telefon, ha en hälsosam livsstil mm.
  • Regnig måndag
    Anonym (H) skrev 2012-08-10 20:16:52 följande:
    Hur fan då utvinna protein? Det verkar ju enbart jobbigt. Man kan ju inte sitta i 8 timmar och greja med nåt sånt. Det borde finnas rötter eller något att äta istället. Granskott kan man äta vet jag? Jag tycker inte att det är något problem att hamna i en by, bara att gå ut därifrån igen om man inte vill snacka med folk?
    hade du tänkt att överleva eller bara leva ett kort tag?
    Om du vill leva måste du ha protein, eftersom du inte får jaga, fiska eller odla sojabönor så återstår mossan.

Vad innehåller granskott?
    Ta reda på det.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Regnig måndag
    Anonym skrev 2012-08-10 20:18:59 följande:
    Vad ska du göra hela dagarna då?
    Samla mossa
  • Regnig måndag
    Anonym (H) skrev 2012-08-10 20:23:15 följande:
    Vandra runt och se Sverige, tänka, ha det lugnt och skönt, inte prata i telefon, ha en hälsosam livsstil mm.
    Haha
  • Anonym (H)
    Regnig måndag skrev 2012-08-10 20:23:50 följande:
    hade du tänkt att överleva eller bara leva ett kort tag?
    Om du vill leva måste du ha protein, eftersom du inte får jaga, fiska eller odla sojabönor så återstår mossan.

Vad innehåller granskott?
    Ta reda på det.
    Jaja, men man kan väl återvinna protein ur mossan då. Vet du hur man gör? Annars kan man väl ha med sig konserver med böner även om det är väldigt äckligt. Jag vet inte vad granskott innehåller men det borde väl vara typ som grönsaker, det ger väl energi. Varför kan man inte bara äta mossan som den är, det borde väl vara bättre att få i sig alltihopa än att hålla på och utvinna något...
  • MammaJohanna1
    Anonym (H) skrev 2012-08-10 20:28:27 följande:
    Jaja, men man kan väl återvinna protein ur mossan då. Vet du hur man gör? Annars kan man väl ha med sig konserver med böner även om det är väldigt äckligt. Jag vet inte vad granskott innehåller men det borde väl vara typ som grönsaker, det ger väl energi. Varför kan man inte bara äta mossan som den är, det borde väl vara bättre att få i sig alltihopa än att hålla på och utvinna något...
    Det är rätt tungt med konserver också Du kanske kan bli luffare? Ta med dig ståltråd och en tång och gör luffararbeten som du kan byta mot mat i de små stugorna som du passerar på din promenad genom Sverige?
  • Regnig måndag
    Anonym (H) skrev 2012-08-10 20:28:27 följande:
    Hade du tänkt dig vara ute i vildmarken i mer än 3 dar?

Samla ihop 20 oöppnade konservburkar och vandra runt med dem hemma i famnen...
    Det är lite försmak på det som komma skall.
    Moahaha.

Varför kan man inte sätta i sig gräs och överleva på det?
    Svaret är detsamma, du kan inte tillgodogöra dig det i rått tillstånd, dessutom krävs det att du äter flera kilo mossa. Gå ut och hämta lite och tugga på, sen föreställer du dig hur det är att äta 3 kilo till... ;-D

Ja jag vet hur man utvinner protein ur lava. Smakar skit men är ätbart.
  • Regnig måndag
    MammaJohanna1 skrev 2012-08-10 20:32:12 följande:
    Det är rätt tungt med konserver också Du kanske kan bli luffare? Ta med dig ståltråd och en tång och gör luffararbeten som du kan byta mot mat i de små stugorna som du passerar på din promenad genom Sverige?
    Det låter som ett mycket bättre förslag!
  • Anonym (H)
    Regnig måndag skrev 2012-08-10 20:34:08 följande:
    Hade du tänkt dig vara ute i vildmarken i mer än 3 dar?

Samla ihop 20 oöppnade konservburkar och vandra runt med dem hemma i famnen...
    Det är lite försmak på det som komma skall.
    Moahaha.

Varför kan man inte sätta i sig gräs och överleva på det?
    Svaret är detsamma, du kan inte tillgodogöra dig det i rått tillstånd, dessutom krävs det att du äter flera kilo mossa. Gå ut och hämta lite och tugga på, sen föreställer du dig hur det är att äta 3 kilo till... ;-D

Ja jag vet hur man utvinner protein ur lava. Smakar skit men är ätbart.
    Men seriöst, hur överlevde de på stenåldern då. Jag menar, hur svårt kan det vara?
    Man kanske kan gå till något hus och fråga om man får en macka eller liknande ibland..men jag håller med dig om att det verkar fett äckligt att äta flera kilo mossa. Jag trodde att man fick fiska mm. 
  • Anonym (H)
    MammaJohanna1 skrev 2012-08-10 20:32:12 följande:
    Ta det inte personligt., du är säkert snäll och så men jag tror inte att någon vill köpa sånt?
Svar på tråden Leva i vildmarken?