Dagfördag skrev 2012-08-30 00:31:26 följande:
Shit...vilken överraskning! Vad orättvist!!
3 år!? Vi har iofs inte haft skydd på 3 år, så det tycker jag ju räknas! Fan va snålt med ett försök, trodde dem ville försöka befolka norrland....Men stämmer det verkligen? Man får ju bli utredd efter ett år, varför ska det då plötsligt ha gått 3 år för ivf??! Och vad kostar det privat annars?
Tycker att om man inte bli r gravid så ska man ju ha rätt till ivf hursom....
Vet inte vad jag är längre, blir varken glad eller ledsen då mensen dyker upp, för det första så har den inte kommit sen jag började med levaxin, och det suger ju...Man blir bara så less på allt. Känns hopplöst...Men man få väl ha jul som ett del-mål om inte annat.....nåt måste ju ha hänt innan jul iaf!
Behöver jag säga att jag grät när mamma berättade detta? Förmodligen inte..
Ja det stämmer ypperligt det.. alla andra landsting kritiserar Norrlandstingen för våra regler, jag anser att eftersom vi har färre invånare så borde vi har färre andel barnlösa = möjlighet att ge FLER försök?
Men nej, man får ett samt om man har några frysta ägg ett återförande av sådant.
3 år, trodde det var 2, så dog en smula när läkaren sa att det var efter 3 år. Just nu säljer jag massa kläder, inredning osv för att spara till privat IVF. För jag tänker INTE vänta tills det gått 3 år. Det är ju halva tiden kvar.
Ett privat kostar här uppe 30.000 till skillnad mot de flesta andra landsting som har 24-25.000.
Ett trepack går på 60.000! Istället för motsvarande 50.000 i andra landsting. Jävla skillnad faktiskt.
Nä, jag tror att man blir lite likgiltig, liksom orkar inte bry sig. Ibland bryter jag ihop men är mer sällan än ofta nu för tiden!
Jul är ett bra mål, det håller vi! Vad vi än vill ska hända tills dess!